Number of found documents: 255
Published from to

Sledování creepových změn na tepelně a mechanicky namáhaném vzorku oceli pomocí akustické emise
Tichavský, Petr
2017 - Czech
Zpráva popisuje data získaná pří experimentu s tepelným a mechanickým namáháním vzorku oceli za účelem detekce creepových změn v materiálu. The report describes the data obtained in the heat and mechanical steel specimen strain experiment to detect creep changes in the material. Keywords: akustika Fulltext is available at external website.
Sledování creepových změn na tepelně a mechanicky namáhaném vzorku oceli pomocí akustické emise

Zpráva popisuje data získaná pří experimentu s tepelným a mechanickým namáháním vzorku oceli za účelem detekce creepových změn v materiálu....

Tichavský, Petr
Ústav teorie informace a automatizace, 2017

Sledování creepových změn na tepelně a mechanicky namáhaném vzorku oceli pomocí akustické emise II
Tichavský, Petr
2017 - Czech
Zpráva popisuje data získaná pří experimentu s tepelným a mechanickým namáháním vzorku oceli za účelem detekce creepových změn v materiálu. Akustická emise byla snímána současně dvěmi snímači. The report describes the data obtained in the heat and mechanical steel specimen experiment to detect creep changes in the material. The acoustic emission was simultaneously recorded from two sensors. Keywords: akustická emise Fulltext is available at external website.
Sledování creepových změn na tepelně a mechanicky namáhaném vzorku oceli pomocí akustické emise II

Zpráva popisuje data získaná pří experimentu s tepelným a mechanickým namáháním vzorku oceli za účelem detekce creepových změn v materiálu. Akustická emise byla snímána současně dvěmi snímači....

Tichavský, Petr
Ústav teorie informace a automatizace, 2017

Analýza korozního poškození potrubí s proudící párou pomocí akustické emise:\nteoretická východiska a první výsledky
Tichavský, Petr
2017 - Czech
Zpráva popisuje první vysledky analýzy dat akustické emise získané měřením na parovodním potrubí v Atomové elektrárně Jaslovské Bohunice pořízené za účelem zkoumání korozního poškození potrubí. The report describes the first results of the analysis of the acoustic emission data obtained by measuring the steam pipeline at the Jaslovské Bohunice Atomic Power Plant, which was made for the purpose of investigation of corrosion damage to the pipeline. Keywords: acoustic emission Fulltext is available at external website.
Analýza korozního poškození potrubí s proudící párou pomocí akustické emise:\nteoretická východiska a první výsledky

Zpráva popisuje první vysledky analýzy dat akustické emise získané měřením na parovodním potrubí v Atomové elektrárně Jaslovské Bohunice pořízené za účelem zkoumání korozního poškození ...

Tichavský, Petr
Ústav teorie informace a automatizace, 2017

Odhad rychlosti šíření akustických vln ve vzorku oceli pro sledování creepových změn pomocí akustické emise
Tichavský, Petr; Slunéčko, T.; Svobodová, M.; Chmela, T.
2017 - Czech
Zpráva popisuje měření rychlosti šíření zvuku ve vzorku materiálu podrobeném tepelnému a mechanickému namáhání pomocí signálu akustické emise. The report describes the measurement of the sound propagation velocity in a sample of material subjected to heat and mechanical stress by means of an acoustic emission. Keywords: sound propagation Fulltext is available at external website.
Odhad rychlosti šíření akustických vln ve vzorku oceli pro sledování creepových změn pomocí akustické emise

Zpráva popisuje měření rychlosti šíření zvuku ve vzorku materiálu podrobeném tepelnému a mechanickému namáhání pomocí signálu akustické emise....

Tichavský, Petr; Slunéčko, T.; Svobodová, M.; Chmela, T.
Ústav teorie informace a automatizace, 2017

Dynamické označování polohy pro geografické databáze
Plíhal, Jiří
2017 - Czech
Příspěvek se zabývá problematikou dynamického označování poloh v inteligentních dopravních systémech. Tato metoda umožňuje reprezentovat stejné geoprvky v různých mapách, v různých aplikacích a na odlišných SW/HW platformách. Dynamicky označená poloha je vytvořena jako soubor informačních prvků, které obsahují body a jim příslušející atributy. Ke každému bodu přitom může být připojen jeden nebo i více atributů. Standardizací dynamického označování poloh se zabývá norma ISO 17572-3 Inteligentní dopravní systémy (ITS) - Označení poloh pro geografické databáze – část 3: Dynamické označování poloh (dynamický profil). Příspěvek rozvádí a aktualizuje informace poskytnuté v extraktu návrhu technické normy ISO.17572-3. The paper deals with the dynamic location referencing in intelligent transport systems. This method allows representing the same spatial objects in different maps in different applications and on different software/hardware platforms. The dynamically referenced location is formed as a set of information elements, which contain the points and their corresponding attributes. For each point, one or more attributes can be connected to it at the same time. By standardising dynamic location referencing is engaged in ISO 17572-3 Intelligent Transport Systems (ITS) - Marking positions for geographic databases - Part 3: Dynamic location referencing (dynamic profile). The paper provides updated information about draft ISO 17572-3. Keywords: geographic databases; dynamic location reference; intelligent transport systems Fulltext is available at external website.
Dynamické označování polohy pro geografické databáze

Příspěvek se zabývá problematikou dynamického označování poloh v inteligentních dopravních systémech. Tato metoda umožňuje reprezentovat stejné geoprvky v různých mapách, v různých aplikacích a na ...

Plíhal, Jiří
Ústav teorie informace a automatizace, 2017

Metodika určování svislých průhybů mostních konstrukcí pomocí technologie radarové interferometrie
Antoš, Filip; Talich, Milan; Glöckner, M.; Böhm, Ondřej; Soukup, Lubomír; Havrlant, Jan; Závrská, M.; Šolc, Jakub
2016 - Czech
Metodika poskytuje návod pro určování svislých průhybů mostních konstrukcí pomocí technologie radarové interferometrie. Svislé průhyby mostních konstrukcí jsou vyvolány především zatížením při průjezdy vozidel. Průhyby jsou radarem měřeny v celé délce sledované konstrukce současně. Měření je kontinuální s vysokou vzorkovací frekvencí (až 200 Hz) a zároveň i s vysokou přesností (až 0,01 mm). Předpokládá se použití interferometrického radaru IBIS-S italského výrobce IDS. Obecná doporučení a závěry jsou však platná pro každý radar tohoto druhu. The methodology provides guidance for determining the vertical deflection of bridge structures using radar interferometry technology. The vertical deflection of bridges are primarily caused by stress during transit of vehicles. The deflections are simultaneously measured by radar throughout the length of the monitored structure. The measurement is continuous with a high sampling frequency (200 Hz) and with high precision (0.01 mm). It is believed the use of interferometric radar IBIS-S Italian manufacturer IDS. General recommendations and conclusions are valid for every kind of radar. Keywords: radar interferometry; geodesy; vertical deflections; bridge construction Available at various institutes of the ASCR
Metodika určování svislých průhybů mostních konstrukcí pomocí technologie radarové interferometrie

Metodika poskytuje návod pro určování svislých průhybů mostních konstrukcí pomocí technologie radarové interferometrie. Svislé průhyby mostních konstrukcí jsou vyvolány především zatížením při ...

Antoš, Filip; Talich, Milan; Glöckner, M.; Böhm, Ondřej; Soukup, Lubomír; Havrlant, Jan; Závrská, M.; Šolc, Jakub
Ústav teorie informace a automatizace, 2016

Základy statistické analýzy přežití s aplikací v analýze spolehlivosti
Volf, Petr
2016 - Czech
Práce předkládá jednak přehled metod používaných v statistické analýze přežití s ohledem na aplikaci v analýze spolehlivosti, jednak výsledky autora v oblasti analýzy regrese v modelech pro intenzitu poruch. Je doplněna ilustrativními příklady. The contribution provides an overview of survival analysis methods with application to the statistical reliability analysis. It also contains some new results of the author in the field of regression models for the hazard rate. Methods are illustrated on examples. Keywords: survival analysis; statistics; reliability analysis Fulltext is available at external website.
Základy statistické analýzy přežití s aplikací v analýze spolehlivosti

Práce předkládá jednak přehled metod používaných v statistické analýze přežití s ohledem na aplikaci v analýze spolehlivosti, jednak výsledky autora v oblasti analýzy regrese v modelech pro intenzitu ...

Volf, Petr
Ústav teorie informace a automatizace, 2016

Metodika určování vodorovných pohybů výškových objektů pomocí technologie radarové interferometrie
Antoš, Filip; Talich, Milan; Glöckner, M.; Böhm, O.; Soukup, Lubomír; Havrlant, Jan; Závrská, M.; Šolc, Jakub
2016 - Czech
Tato metodika poskytuje návod pro určování vodorovných pohybů výškových objektů pomocí technologie radarové interferometrie. Vodorovné pohyby výškových objektů jsou vyvolány buď vlivem povětrnostních podmínek, nestabilitou základů objektu nebo působením vlastních sil, vyvolaných mechanickým zařízením na objektu. Pohyby výškových objektů jsou pozemním radarem měřeny v celé délce sledovaného objektu současně. Měření je kontinuální s vysokou vzorkovací frekvencí (až 200 Hz) a zároveň i s vysokou přesností (až 0,01 mm). S využitím přirozených odražečů radarového signálu na povrchu objektu je možno pohyby měřit na dálku bez nutnosti přístupu k objektu. Pokud těleso objektu, případně kovové části na něm upevněné, neposkytuje dostatečně kvalitní odraz, je nutné na vhodná místa upevnit kovové koutové odražeče. Předpokládá se použití interferometrického radaru IBIS-S italského výrobce IDS. Obecná doporučení a závěry jsou však platná pro každý radar tohoto druhu. The Methodics provides a user with an instruction for horizontal movements determination of height objetcs by the radar interferometric technology. The horizontal movements of height objetcs are roused by the weather conditions or by the object fundament instability or by influence of intrinsic forces caused by a mechanic component attached to the object. The movements of the height objetcs are measured simultaneously in the whole length of the monitored object. The measurement is continuous with high frequency (up to 200 Hz) and very precise (up to 0,01 mm). It is possible to measure remotely, without need of accesss to the object, when natural reflectors of radar signal are parts of the object's surface. If the body of the object, resp. attached metal parts have poor reflection, metal corner reflectors have to be attached to suitable places on the object. Interferometric radar IBIS-S of Italian production is supposed to be used. Nevertheless, the general recomendations and conclusions are valid for any other radar device of this kind. Keywords: radar interferometry; GB-InSAR; horizontal movements; geodesy Available at various institutes of the ASCR
Metodika určování vodorovných pohybů výškových objektů pomocí technologie radarové interferometrie

Tato metodika poskytuje návod pro určování vodorovných pohybů výškových objektů pomocí technologie radarové interferometrie. Vodorovné pohyby výškových objektů jsou vyvolány buď vlivem povětrnostních ...

Antoš, Filip; Talich, Milan; Glöckner, M.; Böhm, O.; Soukup, Lubomír; Havrlant, Jan; Závrská, M.; Šolc, Jakub
Ústav teorie informace a automatizace, 2016

VÝVOJ ADAPTIVNÍHO INTERAKTIVNÍHO SYSTÉMU PRO ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI OSÁDKY VOZIDEL A JEHO VYUŽITÍ PRO HODNOCENÍ POVRCHOVÝCH VLASTNOSTÍ VOZOVEK
Kudrna, J.; Plíhal, Jiří; Nedoma, P.; Herda, Z.; Kozák, P.
2016 - Czech
On board měření povrchových vlastností vozovky pozemní komunikace může výrazně přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Tento příspěvek popisuje koncept systému vyhodnocujícího součinitel tření a povrchové nerovnosti vozovky na základě dat zaznamenávaných běžnými vozidlovými senzory. Koncept obsahuje dvě na sobě nezávislé části: deterministický model pohybu vozidla a stochastickou analýzu korelací odchylek modelu a povrchových koeficientů na základě dat z testovacích jízd. On board measuring the surface quality carriage ways aspects is able to expressively contribute to increasing road safety. This paper introduce system concept based on evaluation friction coefficient and road surface bumps with using available vehicle sensing elements. The concept includes two separate parts: deterministic mock-up vehicle movement and stochastic analyses of correlation model varieties and surface features on basis data recorded on testing ground. Keywords: vehicle safety; surface quality of carriage ways; vehicle on board measuring Fulltext is available at external website.
VÝVOJ ADAPTIVNÍHO INTERAKTIVNÍHO SYSTÉMU PRO ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI OSÁDKY VOZIDEL A JEHO VYUŽITÍ PRO HODNOCENÍ POVRCHOVÝCH VLASTNOSTÍ VOZOVEK

On board měření povrchových vlastností vozovky pozemní komunikace může výrazně přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Tento příspěvek popisuje koncept systému vyhodnocujícího součinitel ...

Kudrna, J.; Plíhal, Jiří; Nedoma, P.; Herda, Z.; Kozák, P.
Ústav teorie informace a automatizace, 2016

Přesné monitorování svislých průhybů mostních konstrukcí metodou pozemní radarové interferometrie
Talich, Milan
2014 - Czech
K rychlému bezkontaktnímu určování svislých průhybů mostních konstrukcí s přesností až 0,01 mm v reálném čase lze v praxi využít i principů pozemní radarové interferometrie. Současně je možné taktéž v reálném čase zachytit a analyzovat i frekvence kmitání sledovaného objektu s frekvencí až 50 Hz. Průhyby lze určovat současně na více místech objektu, například v případě mostní konstrukce na bodech rozmístěných na mostovce ve vzájemných vzdálenostech po cca 1 m či více metrech dle volby. To umožňuje získat jak celkovou tak i podrobnou informaci o chování konstrukce při jejím dynamickém zatížení a sledovat tím vliv průjezdů ať už jednotlivých vozidel či jejich skupin. Kromě pouze základů nezbytné teorie a způsobu ověření dosažené přesnosti měření jsou uváděny i praktické příklady z praxe. The contactless determination of vertical deformations of bridge structures with accuracy up to 0.01 mm in real time can also be used in practice the technology of ground based radar interferometry. It is also possible in real time to capture oscillations of the object with a frequency up to 50 Hz. Deformations can be determine simultaneously in multiple places of the object, for example a bridge structure at points distributed on the bridge deck at intervals of one or more meters. This allows to obtain both overall and detailed information about the behavior of the structure during the dynamic load and monitoring the impact of movements either individual vehicles or groups. In addition to the necessary theory are given practical examples. Keywords: ground radar interferometry; deformation monitoring; bridge structures Fulltext is available at external website.
Přesné monitorování svislých průhybů mostních konstrukcí metodou pozemní radarové interferometrie

K rychlému bezkontaktnímu určování svislých průhybů mostních konstrukcí s přesností až 0,01 mm v reálném čase lze v praxi využít i principů pozemní radarové interferometrie. Současně je možné taktéž v ...

Talich, Milan
Ústav teorie informace a automatizace, 2014

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases