Název:
Terénní výuka ekologické problematiky na gymnáziu s využitím badatelsky orientovaného vyučování
Překlad názvu:
Inquiry-based education, constructivism, ecology, model tasks
Autoři:
KUCHAŘOVÁ, Petra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V diplomové práci byly navrženy úlohy pro terénní výuku ekologické problematiky s využitím badatelsky orientovaného vyučování. Pro modelové úlohy bylo zvoleno šest stěžejních témat, a to problematika společenstva mravenců a jejich role v ekosystémech, mezidruhových vztahů mezi organismy, potravních vztahů mezi organismy, adaptace živočichů v závislosti na prostředí, adaptace na různé potravní niky a oběh vody v přírodě.This thesis brings a set of tasks dealing with ecological problematics. These tasks that are addressed to students of secondary schools were conditioned for field teaching and learning with using of inquiry based education. Six key themes were chosen for development of mentioned tasks: ant communities and their role in ecosystems, interspecific relationships between organisms, food relationships within organisms, adaptation of animals to their environment, adaptation to different feeding niches, and circulation of water in nature.
Klíčová slova:
badatelsky orientované vyučování; ekologie; konstruktivismus; modelové úlohy; constructivism; ecology; Inquiry-based education; model tasks Citace: KUCHAŘOVÁ, Petra. Terénní výuka ekologické problematiky na gymnáziu s využitím badatelsky orientovaného vyučování. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/22152