Název: Dictionary Writing System: Output and Editorial Modules
Autoři: Barbierik, Kamil ; Děngeová, Zuzana ; Jarý, Vladimír ; Liška, Tomáš ; Lišková, Michaela ; Virius, Miroslav
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Konference/Akce: International Conference on Information Technology for Practice /17./, Ostrava (CZ), 2014-10-09 / 2014-10-10
Rok: 2014
Jazyk: eng
Abstrakt: This paper focuses on a dictionary writing system called Alexis that is currently under development at the Institute of the Czech language of the Czech Academy of Sciences of the Czech Republic as part of a preparation of a new monolingual dictionary of the contemporary Czech language. At first, we explain motivation for development of a brand new DWS. We also discuss selected software technologies used for development of the DWS. Then we briefly describe structure of the system that consists of several modules that model key features of the dictionary such as lemma or list of entries. Special emphasis is put on output and editorial modules: we explain the relation between those modules, we demonstrate the process of correction of lemma and roles involved in the process. Finally, we present current status of development and planned new modules which include web interface or revision module.
Klíčová slova: dictionary writing system; editorial tool; web application
Číslo projektu: DF13P01OVV011 (CEP)
Poskytovatel projektu: GA MK
Zdrojový dokument: Proceedings of the 17th International Conference on Information Technology for Practice 2014, ISBN 978-80-248-3555-6

Instituce: Ústav pro jazyk český AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0244206

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-180694


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Ústav pro jazyk český
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2015-02-16, naposledy upraven 2021-11-24.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet