Název:
Využití médií v hodinách angličtiny na středních školách v 21. století
Překlad názvu:
Use of Media in the EFL Classrooms at Secondary Schools in the 21st Century
Autoři:
Slavíková, Lucie ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Synková, Klára (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Title: The Use of Media in the EFL Classrooms at Secondary Schools in the 21st Century Author: Bc. Lucie Slavíková Department: Department of English Language and Literature Supervisor: PhDr. Radek Vít, Ph.D. Abstract The aim of this diploma thesis is to explore and compare various types of the old and the new media, which are commonly used in the EFL classrooms at the Czech secondary schools in the 21st century. The key question is to what extent are the new media implemented into the English lessons at the Czech grammar and secondary technical and vocational schools. The findings of the online questionnaire survey, which was conducted on the random sample of the Czech secondary school teachers of English and on the sample of the 15 or 16 years old first grade secondary school students of English proved that both the old and the new media are commonly used in the English lessons. However, despite the fact that the lives of the 21st century students are largely influenced by the new media, the English teachers use the old media more often. It is recommended that more initiatives and programmes should be directed at the promotion of the implementation of the new media into the English lessons and also at the training of the teachers in using them effectively. Key words English language teaching, media...Název práce: Využití médií v hodinách angličtiny na středních školách v 21. století Autor: Bc. Lucie Slavíková Katedra: Katedra anglického jazyka a literatury Vedoucí práce: PhDr. Radek Vít, Ph.D. Abstrakt Cílem této diplomové práce je prozkoumat a porovnat různé typy starých a nových médií, která jsou běžně využívána v hodinách angličtiny na českých středních školách v 21. století. Klíčovou otázkou je, do jaké míry jsou nová média zařazována do hodin anglického jazyka na českých gymnáziích a středních odborných školách. Výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno online na náhodném vzorku českých středoškolských učitelů angličtiny a na vzorku patnáctiletých žáků angličtiny navštěvujících první ročníky středních škol potvrdily, že jak stará tak nová média jsou běžně využívána v hodinách angličtiny. Nicméně i přesto, že v 21. století jsou životy žáků značně ovlivňovány novými médii, používají učitelé angličtiny častěji média stará. Je doporučeno směřovat více iniciativ a programů na podporu zavedení nových médií do hodin angličtiny a také na školení učitelů s cílem umět využívat tato média efektivně. Klíčová slova výuka angličtiny, mediální gramotnost, nová média, stará média
Klíčová slova:
mediální gramotnost; nová média; stará média; výuka angličtiny; English language teaching; media literacy; new media; old media