Název:
Místo waldorfské pedagogiky v současném českém školství
Překlad názvu:
Position Waldorf pedagogy in the current Czech education
Autoři:
Franko, Radek ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou waldorfské pedagogiky. Je členěna do pěti kapitol. První dvě mapují okolnosti vzniku waldorfského školství a životního formování myšlenkových konstruktů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Zbylé tři kapitoly odpovídají na otázky, týkající se: waldorfských výukových specifik, profilu osobnosti waldorfského učitele a zasazení české waldorfské pedagogiky do současného českého školského proudu. Klíčová slova antroposofie, české školství, Rudolf Steiner, učitel waldorfské školy, waldorfská pedagogika, waldorfská výukaThis diploma thesis deals with Waldorf pedagogy. It is divided into five chapters. The first two map the circumstances of Waldorf education and life-shaping the mind constructs its founder Rudolf Steiner. The remaining three chapters answer questions regarding: Waldorf teaching specifics, personality profile Waldorf teachers and planting Czech Waldorf pedagogy in contemporary Czech education stream. Key words anthroposophy, Czech education, Rudolf Steiner, Waldorf school teacher, Waldorf pedagogy, Waldorf teaching
Klíčová slova:
antroposofie; Rudolf Steiner; učitel waldorfské školy; waldorfská pedagogika; waldorfská výuka; české školství; anthroposophy; Czech education; Rudolf Steiner; Waldorf pedagogy; Waldorf school teacher; Waldorf teaching