Název:
Rozvoj pracovních kompetencí u jedinců s poruchou autistického spektra
Překlad názvu:
Development of working competencies at individuals with autistic spectrum disorder
Autoři:
TICHÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je identifikovat problematické oblasti pracovních kompetencí u dospívajících s Aspergerovým syndromem a navrhnout metodu, která by jim pomohla vybrané pracovní kompetence nacvičit. Za účelem dosažení cíle byl proveden kvalitativní výzkum, design případová studie. V první fázi byl zvolen výzkumný problém, cíl a výzkumné otázky. V následném kroku byl vybrán výzkumný případ, kterým se stala dospívající dívka s Aspergerovým syndromem. Dále byly určeny metody sběru dat - polostrukturovaný rozhovor s dospívající dívkou, jejím zákonným zástupcem a třídní učitelkou, pozorování dívky ve školním prostředí a analýza vzdělávacích dokumentů (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání apod.). Pomocí těchto metod byly identifikovány problémy, které se vyskytují při plnění pracovních kompetencí dospívající dívkou. V závěru práce je navržena vizualizovaná a strukturovaná metoda, kterou by se pracovní kompetence daly u dívky s Aspergerovým syndromem úspěšně nacvičit.The aim of the bachelor´s thesis is to identify problematic areas of working competencies at adolescents with Asperger syndrome and to suggest a method which would help them train the chosen working competencies. For a purpose of achieving the aim, a qualitative research was performed, a design of a case study. In the first phase a research problem, the aim and research questions were chosen. In the next phase, a research case, which was an adolescent girl with Asperger syndrome, was chosen. After that, methods of data collection were established semi structured interview with the adolescent girl, her the legal representative and class teacher, observation of the girl, in a school environment and analysis of educational documents (Framework educational program for elementary education, etc.). By using these methods, problems which occured during the fulfillment of working competencies with the adolescent girl were identified. In the end of the bachelor´s thesis a visualized and structured method, which would help the adolescent girl with Asperger syndrome train the working competencies successfully, was suggested.
Klíčová slova:
Aspergerův syndrom; poruchy autistického spektra; pracovní kompetence; případová studie; Asperger syndrome; autism spectrum disorders; case study; working competencies Citace: TICHÁ, Lucie. Rozvoj pracovních kompetencí u jedinců s poruchou autistického spektra. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/51601