Název: Brand Extension: a Case Study of Starbucks
Překlad názvu: Brand Extension: a Case Study of Starbucks
Autoři: Bokii, Artem ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok: 2017
Jazyk: eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: The thesis investigates the topic of brand extension and its importance in the business practice of companies. The theoretical part of the research outlines the key theoretical aspects related to brand and brand extension. The practical part investigates the case study of Starbucks brand extension and compares it with other famous brand extension cases. The paper illustrates how Starbucks brand extension from coffee onto the ice cream market had been successful on the initial stage, and how it failed in the long run, analyzing the key advantages and drawbacks of Starbucks brand extension activities. The thesis outlines how Starbucks brand extension could have been improved.
Klíčová slova: brand extension; brand management; consumer behaviour; Starbucks; brand; brand extension; brand management; consumer behaviour; customer loyalty; multinational corporations; Starbucks

Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři VŠE.
Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70220

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-358889


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoká škola ekonomická v Praze
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce
 Záznam vytvořen dne 2017-08-02, naposledy upraven 2022-03-04.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet