Název:
Volby ředitelů veřejnoprávních médií pohledem vybraných deníků a zpravodajských serverů
Překlad názvu:
Elections of directors of public service media from perspectiveof selected newspapers and news websites
Autoři:
Zemanová, Veronika ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá otázkou veřejnoprávních médií a způsobem jejich reprezentace ve vybraných denících a na zpravodajských serverech. Vzhledem k důležitosti veřejnoprávního média jako záruky vyváženého a nestranného zpravodajství a jeho specifikům vůči médiím komerčním se práce zaměřuje na to, jakým způsobem o veřejnoprávních médiích referují ostatní média, a to na příkladu posledních voleb ředitelů veřejnoprávních médií. První část práce vysvětluje specifika veřejnoprávních médií, jejich vývoj, současné postavení a problémy. Dále se věnuje konkrétním, českým veřejnoprávním médiím, a v neposlední řadě zkoumanému jevu, tedy volbě ředitele veřejnoprávního média. Druhou částí je vlastní výzkum, během kterého byl zkoumán způsob reprezentace volby generálního ředitele Českého rozhlasu v roce 2016 a voleb generálních ředitelů České televize a České tiskové kanceláře v roce 2017 v denících Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES a Právo a na zpravodajských serverech IHNED.cz, iDNES.cz a Novinky.cz. Metodou výzkumu byla kvalitativní obsahová analýza z důvodu zachování otevřeného přístupu k získaným informacím. Nechtěla jsem omezovat možná zjištění předem stanovenými kategoriemi, ale nechala jsem je vyplynout ze samotné analýzy. Proces volby byl popisován vesměs velmi fakticky, ze souvisejících okolností však...The Masterˈs thesis deals with an answer of public service media and a way of their representation in selected newspapers and news websites. Due to the importance of public service media as a guarantee of the balanced and neutral news and because of their specifics to commercial media, this thesis focuses on the way the other media write about them, on the example of the last elections of directors of public service media. The first part explains the specifics of public service media, their progression, the actual position and problems. Further it concerns concrete, czech public service media and there searched phenomenon, i. e. the election of director of public service media too. The second part is my own research. I researched the way of representation of the election of director of Czech Radio in the year 2016 and the elections of directors of Czech Television and Czech News Agency in the year 2017 in the journals Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES and Právo and on the news websites IHNED.cz, iDNES.cz and Novinky.cz. The method of research was qualitative content analysis due to keep an open access to the found informations. I didnˈt want to limit the possible survey by previously defined categories, but I let them resulted from the analysis. The process of election was described very factual...
Klíčová slova:
generální ředitel; politický vliv; veřejnoprávní média; Česká televize; Česká tisková kancelář; Český rozhlas; Czech News Agency; Czech Radio; Czech Television; General Director; political influence; public service media