Název: Whoever has will be given more: child endowment and human capital investment
Autoři: Borga, Liyousew Gebremedhin ; Pidkuyko, M.
Typ dokumentu: Výzkumné zprávy
Rok: 2018
Jazyk: eng
Edice: CERGE-EI Working Paper Series, svazek: 616
Abstrakt: Using a unique longitudinal survey from Ethiopia, we investigate whether resource constrained\nparents reinforce or attenuate differences in early abilities between their children. We propose a simple model that allows for sibling interactions. To overcome the endogeneity associated with measures of endowment, we construct a measure of human capital at birth that is plausibly net of prenatal investment. We estimate a sibling fixed-effect model to account for bias due to unobserved family-specific heterogeneity. We find that parents reinforce educational inequality: inherently healthy children are more likely to attend preschool, be enrolled in elementary school, and have more expenses incurred towards their education. Health inputs are allocated in a compensatory manner.\n
Klíčová slova: cognitive ability; health endowment; intrahousehold allocation
Číslo projektu: GBP402/12/G130 (CEP)
Poskytovatel projektu: GA ČR

Instituce: Národohospodářský ústav AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný na externích webových stránkách.
Externí umístění souboru: https://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp616b.pdf
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0284598

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-375675


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Národohospodářský ústav
Zprávy > Výzkumné zprávy
 Záznam vytvořen dne 2018-06-19, naposledy upraven 2021-11-24.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet