Název:
Zážitková hra jako stimul filozofického dialogu
Překlad názvu:
Experiential Games as a Stimulus to Philosophical Dialogue - Creative Project
Autoři:
VAŠTÍKOVÁ, Olga
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze] [eng]
Práce se zabývá využitím zážitkové hry jako stimulu filozofického dialogu. Teoretická část přibližuje metodu zážitkové hry a filozofického dialogu v rovině pojmů, konceptů, základních východisek. Seznamuje také s teorií programu, která je základem pro druhou, praktickou část práce - tvůrčí projekt. Praktická část je pokusem aplikovat zážitkovou hru jako stimul filozofického dialogu. Jde o tvůrčí projekt, který se zaměřuje na možnost využití zážitkové hry a filozofického dialogu v jednom výchovně vzdělávacím programu v prostředí školním i mimoškolním. Obsahově vychází z průřezového tématu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání z roku 2017, vydaného Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy České republiky.
This thesis focuses on the usage of experiential games as a stimulus to philosophical dialogue. The theoretical part focuses on the methodology of experiential game and the philosophical dialogue. It includes the concepts and basic resources. It introduces the programme theory which is the basis for the second practical part of this thesis - the creative project. The practical part attempts to apply the experiential game as a stimulus to Philosophical Dialogue. It is a creative project, which focuses on the possible usage of the experiential game and the philosophical dialogue in one educational programme both in the formal and non-formal environment. Its content is derived from the Framework Education Programme for Elementary Education edited by The Czech Republic Ministry of Education, Youth and Sports (MEYS) in 2017.
Klíčová slova:
akční proměnné ;
angažované myšlení ;
facilitátor ;
filozofický dialog ;
Kolbův model zkušenostního učení ;
koncept flow ;
kritické myšlení ;
optika trivia ;
pragmatická filozofie ;
prožitek ;
průřezová témata ;
rozvoj myšlení ;
RVP ZV 2017 ;
skupinová dynamika ;
teorie komfortní zóny ;
teorie procesu ;
teorie programu ;
teorie účinku ;
tvořivé myšlení ;
vlastnické proměnné ;
vrstevnická skupina. ;
vstupní proměnné ;
výchova demokratického občana ;
zkušenost ;
základní občanská gramotnost ;
zážitek ;
zážitková hra ;
action vaiables ;
basic citizen literacy ;
caring thinking ;
creative thinking ;
critical thinking ;
cross-cutting issues ;
development of thinking ;
education of a democratic citizen ;
experience ;
experiential game ;
facilitator ;
Framework Education Programme for Elementary Education 2017 ;
group dynamics ;
input variables ;
Kolb´s learning cycle ;
optics trivia ;
peer group. ;
philosophical dialogue ;
pragmatism ;
process theory ;
programme theory ;
property variables ;
the concept of flow ;
the theory of comfort ;
theory of action
Citace: VAŠTÍKOVÁ, Olga. Zážitková hra jako stimul filozofického dialogu. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(
web )
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU.
Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/52110
Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-394180
Záznam je zařazen do těchto sbírek: Školství > Veřejné vysoké školy > Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce