Název:
Public Relations a komunikace ve zdravotnictví
Překlad názvu:
Public Relations and Communication in the Health Sector
Autoři:
Pertlíčková Balcarová, Monika ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Chrápková, Taťána (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce popisuje fungování public relations a komunikaci ve zdravotnictví a poukazuje na specifika a odlišnosti od typicky ziskového sektoru. Analyzuje současnou úroveň dané problematiky v České republice, včetně právního a etického pohledu na komunikaci zdravotnického zařízení. V první části objasňuje teorii oboru public relations a komunikace a obsahuje stručný popis sektoru zdravotnictví. V druhé části se práce zabývá zejména interní, externí a krizovou komunikací jednotlivých zdravotnických zařízení a metodou kvalitativního výzkumu tyto oblasti analyzuje. Je zde popsáno mimo jiné praktické fungování public relations, použití nástrojů mediální komunikace jednotlivých nemocnic, jsou definovány cílové skupiny, veřejnost a dobré jméno zdravotnického zařízení.The thesis describes the role of public relations and communication in the health sector and points at its specifications and differences if compared to the profitable sectors. The thesis analyses the current level of the issue in the Czech Republic, including legal and ethical perspectives of a health institution. The first part of the thesis explains the theory of the public relations and communicaiton sectors and includes a concise description of the health sector. The second part deals with internal, external and crisis communication of individual hospitals and institutions and analyses them through the method of qualitative research. Aside from other aspects, I describe pratical operation of public relations, usage of media communication tools in practice at individual health institutions. In addition to this, target audience, the public and the importance of a good reputation of a hospital have been defined in this part.
Klíčová slova:
cílová skupina; dobré jméno; externí komunikace; interní komunikace; komunikace ve zdravotnictví; krizová komunikace; mediální nástroje; public relations ve zdravotnictví; communication in the health sector; crisis communication; external communication; good reputation; internal communication; media tools; public relations in the healt sector; target audience
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/19460