Název:
K pedagogickým souvislostem v přístupu Moshé Feldenkraise a Ivana Vyskočila
Překlad názvu:
Pedagogical links and connections in approach of M. Feldenkrais and I. Vyskocil
Autoři:
Skovajsa, Jan ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; OSWALDOVÁ, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce sleduje a pojmenovává některé souvislosti, paralely a styčné plochy v pedagogické rovině přístupu Moshého Feldenkraise a Ivana Vyskočila. Rovněž se věnuje zachycení okolností jejich opakovaného setkání a spolupráce koncem šedesátých let dvacátého století, které zatím nebyly nikde popsány ani zaznamenány. Autor uvádí čtenáře do problematiky skrze náčrt osobní a profesní biografie Ivana Vyskočila a Moshého Feldenkraise, ve vztahu k formování jejich unikátních přístupů v oblasti psychosomatických disciplín a somatického vzdělávání.The bachelor thesis reveals selected links and connections of pedagogical aspects in approach of Moshe Feldenkrais and Ivan Vyskocil. It also describes their meetings and beginning professional collaboration in the late sixties of the 20th Century that hasn't been recorded yet. The author brings this situation into wider context of their personal and professional biographies that formed their unique approaches in the field of psychosomatic disciplines and somatic education.
Klíčová slova:
dialogická jednání; Feldenkrais, Moshé, 1904-1984; psychosomatické aspekty; psychosomatika; somatická psychoterapie; Vyskočil, Ivan, 1929-
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7831