Název:
Postoj českého spotřebitele k online nákupu u retailingových řetězců
Překlad názvu:
The attitude of Czech consumers to online grocery shopping
Autoři:
Štohanslová, Galina ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat postoj českých spotřebitelů k online nákupu potravin a potvrdit či vyvrátit predikovaný zájem o tuto službu. Pro splnění stanoveného cíle jsem použila následující metody - sběr sekundárních dat (zejména statistiky související s českou e-commerce a informace o stávajících potravinových e-shopech v České republice) a dále výsledky dotazníkového průzkumu, který byl realizován v období únor - duben 2015. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části je popsán vývoj elektronického obchodování ve světě i v České republice, včetně jeho základních modelů, výhod a nevýhod či současných trendů. Druhá kapitola je zaměřena na nákupní chování, segmentaci zákazníků a charakteristiku českých online zákazníků. V praktické části jsou pak uvedeny detailní informace o potravinových e-shopech v České republice (například informace týkající se sortimentu, webových stránek, způsobu registrace nových zákazníků či dostupnosti služby), výsledky dotazníkového výzkumu a obecná doporučení pro potravinové e-shopy.The main objective of this thesis is to analyze the attitude of Czech consumers to online grocery shopping and to confirm or refute expected interest in this service. To accomplish this goal, I used the following methods - collection of secondary data (especially statistics related to Czech e-commerce and information about current food e-shops in the Czech Republic) and the results of a questionnaire survey. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the first chapter of the theoretical part I describe the development of electronic commerce in the world and in the Czech Republic as well, including basic models of e-commerce, its advantages and disadvantages or current trends. The second chapter is focused on customer behavior, customer segmentation and characteristic of Czech online customers. The practical part provides detailed information about the grocery e-shops in the Czech Republic (such as information concerning range of products, design of websites, registration of new customers or availability of services), the results of the questionnaire survey and recommendation for online grocery shops.
Klíčová slova:
e-commerce; online nákup potravin; online zákazník; Tesco Potraviny online; e-commerce; iTesco; online customer; online grocery shopping
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/46032