Název:
Ochrana spotřebitele v případě úpadku cestovní kanceláře
Překlad názvu:
Consumer protection in the case of bankruptcy of the tour operator
Autoři:
Krytinářová, Jana ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Palatková, Monika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je zhodnocení aktuální ochrany spotřebitele v případě úpadku cestovní kanceláře v České republice, dále analyzování současné situace ve vybraných členských státech Evropské unie a návrh konkrétní alternativní varianty pro Českou republiku. Teoretická část je věnována vymezení základních a legislativních pojmů vztahující se ke zkoumané problematice. V praktické části je nastíněna aktuální situace úpadků cestovních kanceláří a stavy zajištění pořadatelů zájezdů v České republice i v Evropské unii. Přínosem praktické části je výsledek marketingového výzkumu, jehož cílem bylo zhodnocení názorů odborné veřejnosti na momentální situaci v daném odvětví. Na základě získaných informací jsou navrženy konkrétní varianty zajištění pořadatelů zájezdů a úpravy v odvětví českého cestovního ruchu tak, aby byla ochrana spotřebitele v případě úpadku cestovní kanceláře dostatečná.The aim of this thesis is to analysis the current consumer protection in the case of bankruptcy of the tour operator in the Czech Republic, review of the present situation in selected member states of the European Union and a draft for the specific alternative options for the Czech Republic to increase the protection of clients of the tour operator. The theoretical part is devoted to the definition of the fundamental and legislative terms relating to the issues under examination. The practical part outlines the current situation of bankruptcies of the tour operators and ensuring the conditions in the Czech Republic and also in the European Union. The merit of the practical part is the result of the market research implementation, aimed at evaluation of the attitude and opinions of the professional public on the current situation in the branch. Based on the obtained information, the specific options for the tour operators and adjustments in the Czech tourism industry are provided, so the consumer protection in the case of bankruptcy of the tour operator would be sufficient.
Klíčová slova:
cestovní kancelář; ochrana spotřebitele; směrnice Evropské unie; úpadek; bankruptcy; consumer protection; European Union directives; tour operator
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/47863