Název:
Dynacorp Prototyp deskové manažerské hry pro podporu systémového myšlení
Překlad názvu:
Dynacorp Prototype of managerial board game for teaching of system thinking
Autoři:
Čapek, Michal ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je orientována na podporu školení systémového myšlení za pomocí deskové hry. Primárním cílem práce je vytvoření deskové hry, použitelné na školení informačních manažerů. Sekundárním cílem práce je popsání procesu návrhu a tvorby deskových her. Teoretickými východisky diplomové práce je vymezení profilu informačního manažera a požadavků na jeho dovednosti, dále popis principů systémového myšlení a teorie her. Externím výstupem práce je prototyp deskové hry. Teoretická část práce rozebírá zejména principy deskových her, systémového myšlení a psychologický vliv na hráče tak, aby bylo možné formou hry předat hráči konkrétní zkušenost. Z pohledu teorie systémového myšlení jsou rozebírány a použity základní principy zpětné vazby, příčinného myšlení a systémové archetypy. Teorie deskových her poté zpracovává možnosti a mechanismy, které umožňují předávat potřebné znalosti a zkušenosti. V praktické části se práce zaměřuje na popis použitých mechanismů ve hře Dynacorp a jejich odůvodnění z pohledu výuky systémového myšlení. Závěr práce hodnotí splnění stanovených cílů, potenciál hry pro budoucí využití a popisuje budoucí cíle.The thesis is focused on promoting the training of systems thinking using board game. The primary goal is to create a board game, useful for training of the information managers. The secondary objective is to describe process of the design and creation of board game. The theoretical basis of the thesis is to define the profile information manager and demands for his skills further description of the principles of systems thinking and game theory. External work output is a prototype board game. The theoretical part of the paper discusses in particular the principles of board game , systems thinking and psychological effect on the player so that it can pass through the game players more experience. From the perspective of the theory of systems thinking are discussed and applied basic principles of feedback, causal thinking and system archetypes. Theory of board games then processes the options and mechanisms to transmit the necessary knowledge and experience. In the practical part thesis focuses on the description of the mechanisms used in the game Dynacorp and their justification in terms of teaching systems thinking. Conclusion The paper evaluates the fulfillment of the set objectives, the potential of game and describes future goals.
Klíčová slova:
desková hra; didaktická hra; Dynacorp; manažerská školení; manažerský simulátor; příčinné smyčkové diagramy; strategická hra; systémové archetypy; Systémové myšlení; tvorba her; Board game; Causal loop diagrams; Didactical game; Dynacorp; Game design; Management training; Managerial game; Strategic game; System archetypes; System thinking
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41117