Název:
Porovnání úrovně čtení anglického textu u dětí se SPU a bez SPU
Překlad názvu:
Comparison of reading skills in English by pupils with and without learning disabilities
Autoři:
KUČEROVÁ, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o rozdílech ve čtení anglického textu u žáků s dyslexií a bez ní, přičemž se soustřeďuje na aspekty rychlosti, chybovosti a na kvalitu chyb. Cílem práce je kvantitativně srovnat rychlost a chybovost čtení v angličtině u dyslektických a intaktních žáků a nalézt mezi nimi souvislosti. Dále se práce zaměřuje na typ chyb, kterých se dyslektici při četbě v angličtině dopouštějí - ty jsou zkoumány kvalitativně. V první části práce jsou rozebrána teoretická východiska specifických poruch učení, je pojednáno o dyslexii a jejím vlivu na osvojování anglického jazyka a následně jsou navrženy možnosti reedukace dyslexie ve výuce anglického jazyka. V praktické části jsou pomocí zkoušek čtení v anglickém a českém jazyce zjišťovány rychlost a chybovost, které jsou dále porovnávány u dyslektické a srovnávací skupiny. Výsledky práce jsou využitelné jak pro pedagogicko-psychologickou diagnostiku, tak pro výuku angličtiny u žáků s dyslexií.This bachelor thesis deals with differences in reading in English by pupils with and without dyslexia. It focuses on speed, error rate and error quality in the reading process. The aim of this work is to compare speed and error rate in English reading by dyslectic and comparative group and to find links between them by use of quantitative methods. Further, the work is concerned with types of errors made by dyslectics when reading; these are examined using qualitative methods. In the first part of the work is described theoretical basis of learning disabilities as well as the influence of dyslexia on English language acquisition. Moreover, possible ways of re-education of dyslexia in English language learning are suggested there. In the practical part of the work are used reading tests for English and Czech language to find out speed and error rate, which are afterwards compared by dyslectic and comparative group. Thesis results are usable for pedagogical-psychological diagnostics the same as for English teaching by pupils with dyslexia.
Klíčová slova:
anglický jazyk; dyslexie; čtení; žáci se SPU; dyslexia; English language; pupils with learning disabilities; reading Citace: KUČEROVÁ, Tereza. Porovnání úrovně čtení anglického textu u dětí se SPU a bez SPU. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/47219