Název:
Destinace Prácheňsko na trhu cestovního ruchu
Překlad názvu:
Destination Prácheňsko on the tourism market
Autoři:
NĚMCOVÁ, Klára Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky destinace Prácheňsko, stanovení konkurenční výhody destinace a navržení způsobu jejího prosazování. K analýze současného stavu Prácheňska sloužila primární a sekundární data. Primární data byla získána z dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou v práci zpracovány. Dále byly provedeny dva strukturované rozhovory s odborníky, kteří mají zkušenosti v cestovním ruchu na Prácheňsku. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v syntéze výsledků a poznatků. Na základě výsledků dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů byla navržena opatření, která by přispěla k rozvoji cestovního ruchu na Prácheňsku. Jednalo se především o návrh vytvoření značky a loga Prácheňska. Byl vytvořen náčrt oficiálních webových stránek Prácheňska, kde se nacházela nabídka turistických cílů na základě všech smyslů (zrak, čich, sluch, hmat a chuť) a oblastí (Strakonicko, Písecko, Blatensko a Vodňansko), které jsou součástí Prácheňska.The aim of this work was to evaluate the primary and secondary offer of the Prácheňsko destination, to determine the competitive advantage of the destination and to propose a method of its implementation. Primary and secondary data were used to analyse the current situation of the Prácheňsko Region. Primary data were obtained from the survey, the results of which areelaborated in this work. Two structured interviews with experts, who have experience with the tourism in Prácheňsko, were also conducted. The results of the researchare summarized in the synthesis of the results and findings. On the basis of the results of the survey and structured interviews, measures were proposed that would contribute to the developmentof the tourism in Prácheňsko. It essentially concerned aproposal to createabrand and a logo of Prácheňsko. A draft of the official website of Prácheňsko was created with an offer of tourist destinations based on the use of all thesenses (sight, smell, hearing, touch and taste) and the areas(Strakonicko, Písecko, BlatenskoandVodňansko) that are part of Prácheňsko.
Klíčová slova:
cestovní ruch; Destinace Prácheňsko; dotazníkové šetření; primární a sekundární nabídka; strukturované rozhovory; výsledky; primary and secondary offer; Prácheňsko destination; results; structutred interviews; survey; tourism Citace: NĚMCOVÁ, Klára. Destinace Prácheňsko na trhu cestovního ruchu. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/37229