Název:
Obrazné prostředky a frazémy v psané publicistice
Překlad názvu:
Figurative means and phrasemes in written publicistics
Autoři:
GABRIELOVÁ, Barbora Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem bakalářské práce jsou obrazné prostředky a ustálené obraty na obrazném základě frazémy v psané publicistice. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část charakterizuje funkční styly a vysvětluje frazémy a obrazná pojmenování. Pozornost je věnována zejména funkčnímu stylu publicistickému. Druhá část obsahuje rozbor analytických textů z deníku Mladá fronta DNES. Cílem je zjistit, jak jsou tyto prostředky využívány, k čemu slouží, které z nich jsou frekventované, zda jsou užívány s porozuměním a jak dochází k jejich aktualizaci. The topic of this bachelor thesis is the figurative language and the set expressions on the figurative basis set phrases in the written journalism. The work is divided into two parts. The theoretical part describes the functional styles and explains the set phrases and figurative appellation. The attention is paid especially to the functional publicistic style. The second part contains the analysis of analytic texts from the journal Mladá fronta DNES. The aim is to find out, how these means are used, what they serve for, which of them are frequented, whether they are used with understanding and how their updating happens.
Klíčová slova:
aktualizace; frazémy; Mladá fronta DNES; obrazné prostředky; publicistika; Figurative means; phrasemes; publicistics Citace: GABRIELOVÁ, Barbora. Obrazné prostředky a frazémy v psané publicistice. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/39842