Název:
Právní úprava distribuce finančních produktů retailového typu v České republice
Překlad názvu:
Legislation on distribution of retail financial products in the Czech republic
Autoři:
Janata, Michal ; Husták, Zdeněk (vedoucí práce) ; Michalíková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce analyzuje právní prostředí trhu finančních služeb ve vztahu k realitě distribuce retailových finančních produktů v České republice. Postupně popisuje stávající právní úpravu a nástroje regulace distribuční činnosti, současnou obchodní praxi v České republice a aktuální regulační iniciativy na národní i nadnárodní úrovni. Dále představuje vývoj regulace ve světle identifikovaných nedostatků legislativy, z nichž vyvozuje konkrétní závěry a doporučení pro posílení postavení spotřebitele a upevnění level-playing-field v distribuci napříč sektory finančního trhu. Problematika je zkoumána optikou postavení spotřebitele a jeho ochrany nejen v rámci jednotlivých finančních sektorů, ale i v oblastech jejich překryvů. Poznatky, závěry a formulovaná doporučení vychází z autorova teoretického studia ekonomických a právních východisek i vlastní podnikatelské praxe.The thesis analyses legal environment of the financial services market in relation with business practice of retail financial products distribution in Czech republic. It describes current legislation and instruments of regulation of the distributional activities both on national and supra-national (european) level. Furthermore, it introduces the development of regulation in light of identified weaknesses of legislation, leading to specific recommendations and measures ensuring vast consumer protection and fixing the level-playing-field in distribution throughout various sectors of financial markets and their layovers. The conclusions are based on author´s theoretical studies of economic and legal context and private business practice.
Klíčová slova:
cross-selling; distribuce; finanční služby; finanční trh; investiční služby; mis-selling; ochrana spotřebitele; penzijní produkty; pojišťovnictví; regulace; úvěrové produkty; consumer credit; consumer protection; cross-selling; distribution; financial market; financial services; insurance; investment services; mis-selling; pensions; regulation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/53542