Název:
Budovy pro vzdělávání - energie a vnitřní prostředí
Překlad názvu:
Buildings for education - energy and indoor environment
Autoři:
Čišecký, Ladislav ; Adam, Pavel (oponent) ; Hirš, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se věnuje hodnocení vnitřního prostředí školního komplexu v atypickém himalájském vysokohorském prostředí, který je zcela závislý na energiích pochá-zejících z obnovitelných zdrojů. Konstrukční řešení budov umožňuje maximální využití slu-neční energie, které je jako jediné v oblasti dostatek. V práci jsou tyto budovy podrobně popsány. Rovněž je popsáno měření, které celoročně v objektech probíhalo. Výstupy z měření jsou porovnány s požadovanými hodnotami. Součásti práce jsou i matematické simulace na modelech vytvořených v software BSim. Výstupem simulací je pak hodnocení využití energie a návrh vhodných opatření na zlepšení stávajícího stavu.
Diploma thesis deals with evaluation of indoor environment of a school complex in atypical Himalayan alpine environment which is totally dependent on energy originating from renewable sources. Structural design of buildings allows maximum utilization of solar energy which is the only one actually available source of energy in this area. The buildings are de-scribed in detail, as well as measurement conducted in buildings during the last year. The out-comes of measurements are compared with desired values. The thesis is also focused on math-ematical simulations by using BSim software. The output of a building energy simulations is an energy use prediction and design of appropriate measures to improve the current situation.
Klíčová slova:
BSim; energetická simulace; internát; Ladakh; sluneční energie; solární komín; solární stěna; škola; BSim; energy simulation; hostel; Ladakh; school; solar chimney; solar energy; solar wall
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/64502