Název:
Podmínky úspěšné integrace
Překlad názvu:
Conditions for Successful Integration
Autoři:
Šišková, Anna ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na problematiku integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné základní škol. Práce pojednává o term inologii spojené s integrací, dále popisuje současné snahy a východiska v Evropě i u nás ve vztahu k integraci. Autorka sleduje podm ínky a kom petence činitelů podílejících se na integračním procesu, analyzuje přínos a problém y spojené s integračním procesem . Mezi tyto činitele patří vedle žáka se speciálním i vzdělávacím i potřebami i třída, kde je integrován, učitel a pedagogický sbor, dále vedení školy, rodina, odborná péče. Mezi neživé činitele patří materiálnětechnické podmínky. Ktomu, aby integrace byla úspěšná a tedy i přínosná, je nutné, aby všichni činitelé, spolupracovali s vlastním vnitřním přesvědčením . Nestačí se totiž k integraci stavět form álně, tj. formálně ji vykazovat, ale je nutné ji skutečně realizovat. V tom je její skutečný smysl. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Diploma paper is focussed on the issue of the integration of the children with special educational needs into the mainstream schools. Diploma paper deals with the terminology connected with the integration it describes the efforts and resources in Europe as well as in the Czech Republic The main concern is put on describing the conditions and competencies of the agents (who take part in the integration process) The contribution and problems connected with the integration are being analysed. The agents acting in the process are the child with the special educational needs, classmates, teaching staff, head teacher, family as well as the other specialists. The factors are of a personal, material and technical character The co-operation of all the agents is required for guaranteeing a successful and beneficial integration Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)