Název: Vliv zdravotní tělesné výchovy na vadné držení těla u dětí mladšího školního věku.
Překlad názvu: The Effect of Remedial Physical Education on Poor Posture in Young School Age Children.
Autoři: Marešová, Marta ; Hošková, Blanka (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2006
Jazyk: cze
Abstrakt: Název: Vliv zdravotní tělesné výchoyy na vadné držení těla u dětí mladšího školního věku The effect ofhealth physical training on juniors' body attitude Cíle práce: Posoudit vliv zdravotní tělesné výchovy a vhodných pohybových aktivit na zlepšení držení těla u dětí mladšího školního věku s vadným držením těla a tím přispět k dalšímu rozvoji a poznání v nápravě držení těla. Metoda: Výzkum byl koncipován jako vnitroskupinový longitudinální experiment s důrazem na sledování změn v držení těla u deseti dětí mladšího školního věku s vadným držením těla. Průměrný věk respondentů byl 8,7 let. Vzhledem k velikosti souboru činí tento výzkum kasuistiku sledovanýchjedinců. Metoda průzkumu byla provedena formou písemné ankety (doplněná rozhovorem s dítětem a jeho rodičem), metodou pozorování a testování při vstupním a výstupním vyšetření. Rozbor získaných dat byl proveden obsahovou (kvalitativní) analýzou. Výsledky: Osvětlují použití navržených metod pozorování a testování v nápravě vadného držení těla a přispěly k sestavení návrhu pohybového programu vedoucího k nápravě držení těla. Klíčová slova: Vadné držení těla, zdravotní tělesná výchova, pohybové aktivity, plavání, prevence.

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/4255

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-267054


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-21, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet