Název: V zajetí konzumerizmu
Překlad názvu: Under rule of consumerism
Autoři: Papíková, Lucie ; Opletalová, Lenka (oponent) ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2006
Jazyk: cze
Abstrakt: Cílem této diplomové práce bylo zamyšlení nad konzumní společností. Teoretická část nám pomohla nastínit určité základní aspekty tohoto typu společnosti, který se postupně vyvíjel od průmyslové revoluce z masové společnosti. Empirický výzkum nám byl vzácným přínosem, protože jsme mohli na malém vzorku populace dvou společností pozorovat a porovnat zvyky a chování spotřebitelů, stejně tak jako jejich názory a pocity jakožto přímých účastníků v konzumním světě. Naším výzkumem jsme dokázali pouze dvě z počátečních tří hypotéz. Došli jsme k následujícím závěrům: (1) ženy mají vyšší tendenci ke spotřebnímu chování než muži, (2) český konzumní rozkvět se neukázal v zásadě nijak rozdílným od daleko "starší" a "vyspělejší" zkušenosti s konzumem ve Švýcarsku, (3) lidé se z velké části stále necítí být ovlivňováni reklamou. Jsem si vědoma skutečnosti, že rozsah této práce neumožňuje do zpracovávané problematiky proniknout hlouběji, nicméně v teoretické části práce jsem odkryla širokou škálu teorií, analýz a dohadů o módě, nakupování a reklamě jako základních stavebních kamenů konzumerizmu. Tato témata byla rozpracována v empirické části naší práce. Výzkumu se zúčastnil pouze omezený vzorek respondentů, a není tudíž možné závěry výzkumu generalizovat na celou společnost. Přínos této práce spočívá nicméně v pokusu o...

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/4586

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-267388


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-21, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet