Název:
Role animace v uživatelském rozhraní mobilních zařízení
Překlad názvu:
The role of animation in user interface of mobile devices
Autoři:
Čanda, František ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Minařík, Karel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou využití animací v uživatelských rozhraních mobilních zařízení. Práce je rozdělena do pěti částí. První část se věnuje teoretickým základům navrhování uživatelských rozhraní mobilních zařízení, druhá část pojednává o definování animace, jejím použití v UI, funkcích a percepci. Třetí část shrnuje stávající výzkumy věnující se dané problematice a používaným metodám výzkumu. Čtvrtá část představuje výzkum v podobě srovnávací studie postavené na procesu uživatelského testování prototypů, jenž zkoumá jednotlivé druhy animací a jejich vliv na uživatele. Poslední, pátá část předkládá výsledky výzkumu a odpovědi na výzkumné otázky. Výsledky vyjadřují, jaký vliv mají animace v UI a jaké jsou klady a limity použití animace.This diploma thesis deals with the use of animations in the user interface (UI) of mobile devices. The thesis is divided into five parts. The first part presents the theoretical basics of designing user interfaces for mobile devices, the second part is dedicated to the definition of animation, its usage, functions and the perception of animation in user interface. The third part summarizes existing research dedicated to the related field and research methods used in this thesis. The fourth part is focused on the research which was conducted as comparative study based on prototype user testing examining the different types of animation and their impact on the users. The last, fifth section, presents main research findings and answers the research questions. The results reflect the impact of animation on the UI and shows what are the advantages and limits of the use of animation.
Klíčová slova:
animace; mentální modely; mobilní zařízení; user experience; uživatelské rozhraní; animation; mental models; mobile devices; user experience; user interface