Název: Některé nové formy rozvíjení geometrické představivosti
Překlad názvu: Several New Methods for Developing Geometric Visualization
Autoři: Hašková, Lenka ; Sýkora, Václav (vedoucí práce) ; Roubíček, Filip (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2007
Jazyk: cze
Abstrakt: 'Často se setkáváme s názorem, že geometrické učivo je ve školské matematice podceňováno, a to nejen z hlediska jeho rozsahu v osnovách nebo vzdělávacích programech. Šetření ukazují, že i učitelé dávají ve své práci přednost ostatním partiím matematiky. Tento jev je celosvětový a nemáme pro něj přiměřené zdůvodnění. Přitom je v rozporu se základním posláním matematického vzdělání. Školská matematika vytváří předpoklady pro rozvoj řady kompetencí nezbytných pro každého člověka v jeho praktickém životě. Geometrizace reálného světa, orientace v prostoru a času, dovednosti modelovat a zobrazovat, to jsou významné a nezpochybnitelné cíle školské geometrie. Říkáme, že každý člověk by měl být vybaven dostatečně rozvinutou geometrickou představivostí. Ta mu usnadňuje celou řadu aktivit důležitých pro jeho úspěšný praktický život. Učitelé matematiky i didaktici proto hledají nové formy rozvíjení této představivosti. V současné době dáváme přednost formám, které žáky pozitivně motivují osvojování geometrických poznatků, mají konstruktivní charakter a na základní škole přispívají také paralelnímu rozvíjení dovedností motorických. Zvolila jsem si geometrii překládaného papíru jako východisko mého úsilí. V souvislosti s ní jsem dospěla i otázkám rozvíjení prostorové představivosti. Ta mě potom dovedla některým novým...

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/8772

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-271388


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-24, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet