Název: Historie mateřské školy v Praze 5 v kontextu vývoje předškolních vzdělávacích institucí XX. století
Překlad názvu: The History of a Nursery School in Prague 5 in the Context of Developing Pre-school Educational Institutions in the 20th century
Autoři: Antošová, Dana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2007
Jazyk: cze
Abstrakt: Dvacáté století je stoletím zvratů související se dvěma světovými válkami, které toto století poznamenaly. Následkem 2. světové války došlo k polarizaci Evropy a "třetí, tzv. studené válce." Od počátku XX. století se objevují postřehy související s novým poznáním dítěte, tzv. nová výchova, která by odpovídala soudobým podmínkám společnosti a otevřela se individuálním potřebám jedince. Na jedné straně sílí kritika tradiční výchovy a školy, na druhé straně se formulují požadavky na moderní výchovu a vzniká řada reformních pokusů. Tradiční výchově a škole se vytýkalo zvláště jednostranná orientace na intelektuální učení a podcenění důrazu na osobní zkušenost a rozvoj jeho aktivity a tvořivosti. Z kritiky tradiční výchovy (direktivní řízení dítěte, mechanismus, přemíra drilu, verbální metody a tudíž nedostatečná citlivost vůči dítěti) vyplynuly podněty na zlepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/8807

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-271423


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-24, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet