Název:
Srovnávací analýza učebnicových souborů pro výuku německého jazyka jako cizího jazyka z hlediska reálií
Překlad názvu:
Comparative analysis of textbook sets for teaching German as a foreign language from the point of view realia
Autoři:
Drnková, Lucie ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
ger
Abstrakt: [eng][cze] This diploma thesis deals with a comparative analysis of selected textbook sets that represent the newest editions by four different publishers. The theoretical part explains the development of approaches to applied geography themes and their presentation together with the terminology that is associated with the field of presentation and applied geography teaching. The practical part describes selected textbooks and includes their analysis. As a result of this analysis a comparison of the textbooks according to the given criteria and recommendations for choosing a particular textbook set are given. KEY WORDS: Textbook set, applied geography, komparative analysis, criteria, terminology.Diplomová práce se zabývá srovnávací analýzou vybraných učebnicových souborů, které reprezentují nejnovější publikace čtyř různých nakladatelství. V teoretické části jsme se zabývali vývojem přístupů ke zprostředkování reálií a výkladem odborných pojmů a termínů, které jsou spojené s problematikou prezentace reálií v učebnicích a jejich výukou. Praktická část se zabývá popisem vybraných učebnicových souborů a vlastní analýzou. Výsledkem je srovnání učebnicových souborů podle jednotlivých kritérií a závěry pro výběr učebnic. KLÍČOVÁ SLOVA: Učebnicový soubor, reálie, srovnávací analýza, kritérium, terminologie.