Název:
Škola jako nástroj moci a sociální kontroly
Překlad názvu:
School as a device of power and social control
Autoři:
Šmakal, Jakub ; Raisová, Tereza (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce pojednává o vzájemném vztahu mezi společností a školou. Mapuje autory, kteří se k tomuto tématu vyjadřují a snaží se je uvádět do souvislostí. Rozhlíží se napříč spektrem názorů v otázce, zda reprodukuje sociální nerovnosti nebo naopak umožňuje jedinci emancipaci a posun v rámci společenských tříd. Nahlíží výhody i nevýhody sociálních institucí a pokouší se upozornit na některé zvláštní jevy, které souvisejí s institucí školy - v rovině obecné i v rovině konkrétní. Zde se věnuje situaci v Česku. V závěru se věnuje multikulturní výchově jako specifickému oboru, který vztah vzdělání, výchovy a společnosti reflektuje.The work discusses the mutual relation of society and school. Maps authors, who comment this topic and puts them in the context. It looks through the whole spectrum of the answers on the question, if the school reproduces the social inequality or allows the individual to emancipate and move through the social classes. It views advantages and disadvantages of social institutions and tries to point some of the specific phenomenon that deal with the school institution - generally and also concretely. Here it watches the situation in Czech republic. At the end it deals with the multicultural education as a specific area that reflects the relation of education, training and society.