Název:
Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebědůvěru žáka
Překlad názvu:
Impact of speaking error correction on learner's self-belief
Autoři:
Kubalová, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Starý, Karel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce s názvem Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebedůvěru žáka se zabývá opravou chyby učitelem v mluveném projevu v hodinách anglického jazyka a vlivem způsobu opravy chyby na sebedůvěru žáka. Definuje sebedůvěru na pozadí koncepce já a sebepojetí a představuje činitele, které sebedůvěru ovlivňují. Zmíněna je především rodina, vrstevníci, kultura a tělesné a psychické dispozice. Nejvíce pozornosti je věnováno vlivu školy. V další části je definována chyba a analyzována z pohledu její funkce, typologie a příčin. Práce reflektuje zásadní roli chyby ve školním hodnocení a popisuje rozdílné reakce učitele na chybu. Empirický výzkum prostřednictvím zakotvené teorie popisuje souvislost mezi sebedůvěrou žáka a reakcí na jeho chybu okolím a přináší náhled jak jednotlivé způsoby opravení chyby vnímají žáci.The thesis titled Impact of speaking error correction on learner's self- belief deals wit error correction by the teacher during speaking activities in English language lessons and how the manner of error correction influence the students' self-belief. The thesis defines the term selfbelief and presents agents that influence self-belief. The family, peers, culture and physical and mental disposition are mentioned. Close attention is paid to the impact of the school. Another part of the thesis defines what an error is and analyzes it from the perspective of its functions, types and causes. The thesis reflects a fundamental role of the error in classroom assessment and describes different teacher responses to the error. The empirical research describes the relationship between students' self-belief and surrounding's reaction to his errors through grounded theory and brings suggestions how students perceive different ways of their error corrections.