Název:
Společenská odpovědnost firem a její vliv na společnost
Překlad názvu:
Corporate social responsibility and its influence on society
Autoři:
Sedláčková, Martina ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Společenská odpovědnost firem a její vliv na společnost" se zabývá formou odpovědnosti v rámci firemního chování a jeho působení na své okolí. Z důvodů neustávajícího hospodářského růstu se v dnešní společnosti musíme potýkat s řadou vyvstávajících rizik, a proto odpovědnost nabývá v minulosti nepoznaného směru. Komerční firmy tak do své podnikatelské strategie zahrnují koncept společenské odpovědnosti, který je zaměřen na široký okruh tzv. stakeholderů. Práce seznamuje čtenáře s konceptem společenské odpovědnosti firem. A dále na základě provedeného kvalitativního výzkumu se věnuje celkovému postavení, vnímání a roli společenské odpovědnosti firem z hlediska čtyř vybraných skupin stakeholderů. Vybrány byly firmy s rozvinutým konceptem společenské odpovědnosti, zaměstnanci firem s tímto konceptem a bez něho, neziskové organizace a zákazníci. Práce rozebírá zkušenost jednotlivých skupin s odpovědností firem, její vliv na ně a rozhraní, na kterém se koncept pohybuje, zda je vnímán spíše jako marketingová strategie a PR nebo nezištná snaha pomáhat a být odpovědný. Z výzkumu pak především vyplynulo, že společenská odpovědnost firem má výchovný vliv na společnost a zkoumané skupiny rozvíjí, přičemž podporovat tento rozvoj může právě marketing. Společenská odpovědnost firem tak je...Bachelor thesis "Corporate social responsibility and its influence on society" deals with a form of responsibility in corporate behavior and its effect on surrounding world. A lot of new threats have come up these days because of still rising economic growth. That's why the traditional form of responsibility has to be changed. Corporations have started to implement concept of corporate social responsibility to their business strategies focused on wide spectrum of stakeholders. Thesis is based on qualitative research and presents corporate social responsibility itself and its role and position in society from different views of four groups of stakeholders. I chose these groups: corporations with strategic social responsibility, employees from corporations with and without the concept, nonprofit organizations and customers. Thesis deals with experience of the groups with corporate social responsibility, its influence on them and whether the concept is seen more like marketing strategy and PR or nonprofit helping and being responsible. Survey finally discovered educative influence of corporate social responsibility on society and that the groups are developed by the concept. Corporate social responsibility includes nonprofit helping and also marketing. In this case marketing could be a helpful support...
Klíčová slova:
firmy; neziskové organizace; odpovědnost; společenská odpovědnost firem; trvale udržitelný rozvoj; zaměstnanci; zákazníci; corporate social responsibility; corporations; customers; employees; non-profit organizations; responsibility; sustainable development