Název:
Nové pojetí výuky přírodních věd na základních školách
Překlad názvu:
New trends in the Science education at primary schools
Autoři:
Hlavová, Lucie ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalá ská práce vychází z výsledk výzkum TIMSS a PISA a jejich záv r ve vztahu k p írodov dnému vzd lávání v R. Zabývá se porovnáním tradi ní výuky a moderní badatelsky orientované výuky, která je pova ována za perspektivní zp sob výuky v souvislosti s rozvíjením p írodov dné gramotnosti ák . Podmínkou aplikace této metody je mj. osvojení dovedností po adovaných pro badatelsky orientovanou výuku na v ech stupních kol. V práci se zam ujeme na zji ování pot ebných dovedností u ák 1. stupn Z . V této souvislosti je proveden rozbor u ebnic prvouky a p írodov dy a zadán a vyhodnocen test ke zji ování uvedených dovedností.This bachelor thesis is based on the results of TIMSS and PISA tests and their outcomes related to science education in the Czech Republic. It compares traditional education with inquiry based education, which is considered a perspective teaching method in connection with developing pupils command of science. The condition for applying this method is among other aspects the development of skills required for enquiry based education in all stages of education. This thesis focuses on investigating if primary school pupils have attained these skills. For this matter, primary school science textbooks vere investigated and a survey investigating attainment of these skills was carried out at primary schools.
Klíčová slova:
badatelsky orientovaná výuka přírodních věd; přírodovědné vzdělávání; základní a střední školy; inquire based science education; primary and secondary schools; science education