Název:
Možnosti sociální reklamy v oblasti praxe české sociální práce
Překlad názvu:
Social advertising opportunities in the practice of the Czech social work
Autoři:
Uchevatkina, Stanislava ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Možnosti sociální reklamy v oblasti praxe české sociální práce pojednává o relativně novém žánru v naší společnosti - sociální reklamě - a o tom, jak sociální pracovník dnes může využit tento druh reklamy ve své činnosti. Jedná se o vymezení pojmů sociální reklamy, o historii jejího vzniku a úrovně rozvoje v některých zemích, o tom, kým a k čemu je hlavně používána. Důraz je kladen na hledání odpovědí, zda může sociální reklama být považována za jeden z nástrojů sociální práce, pomoci kterého máme možnost zaměřit pozornost veřejnosti na existující společenské problémy, najít prostředky k jejich řešení a zabránit vzniku nových patologických jevů. Práce se také zaměřuje i na sociální marketing, který úzce souvisí se sociální reklamou a také může a musí být používán pro úspěch jakékoliv sociální kampaně, na popis nových trendů v činnosti komerčních organizací. Tyto trendy jsou označeny jako společenská odpovědnost firem. Závěrečný text je věnován problematickým aspektům rozvoje sociální reklamy, jejímu uplatňování v sociální práci a opatřením, která mohou být implementována pro prosazení sociální reklamy v České republice obecně i v praxi sociálního pracovníka. Obrazová příloha ilustruje některé realizované sociální reklamy uvedené v teхtu.The diploma thesis "Social advertising opportunities in the practice of the Czech social work" is devoted to the relatively new advertising genre for our society- the social advertising, and how social workers can now use this type of advertising in their activities. The thesis defines the concept of public service advertising, describes the history of its origin and the level of development in some countries, and also by whom and for what purposes it is mainly used. The author aims to answer the question whether PSA can be considered as one of the tools of the social work, which gives us an opportunity to draw public attention to the existing social problems, find ways to solve these problems and prevent the occurrence of new pathological phenomena. The diploma thesis also focuses on social marketing, which is closely related to social advertising and should be used for the success of any social campaign, as well as on new trends in the activities of commercial organizations. These trends are identified as Corporate Social Responsibility. The conclusion is devoted to the description of problematic aspects of social advertising and its use in the social work, and the measures that can be taken for the development of social advertising in the Czech Republic in general and specifically in the...
Klíčová slova:
firma; kampaň; marketing; média; nezisková organizace; právo; public relations; reklama; sociální marketing; sociální práce; Sociální reklama; společenský problém; společnost; struktura,systém; advertising; campaign; company; law; marketing; media; nonprofit organization; public relations; Social advertising; social marketing; social problems; social work; society; structure; system