Název:
Výuka účetnictví na středních školách
Překlad názvu:
Methodology of teaching accounting at secondary schools
Autoři:
PINCOVÁ, Marie
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze] [eng]
Bakalářská práce se zabývá výukou účetnictví na středních školách, zejména na obchodních akademiích. Cílem je zjistit, jaké metody jsou dle učitelů nejefektivnější při výuce účetnictví a na základě výsledků navrhnout optimální způsob výuky. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první části jsou popsána teoretická východiska z pohledu výchovně vzdělávacího procesu, a to zejména dosažení efektivnosti didaktického procesu správným využitím didaktických prostředků se zaměřením na didaktiku účetnictví. V praktické části jsou stanoveny výzkumné otázky, je proveden smíšený výzkum s důrazem na kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření mezi učiteli účetnictví a žáky na obchodních akademiích v České republice a následně jsou vyhodnoceny výsledky a vyvozeny závěry a doporučení. Mezi hlavní problémy patří zejména požadavek na vyšší hodinovou dotaci a menší skupiny žáků ve třídě při výuce účetnictví.
didaktický systém, didaktika účetnictví, aplikace didaktických zásad, organizační formy, vyučovací metody, didaktická technika, učební pomůcky, didaktická interakce učitel - žáci
Klíčová slova:
especially business academies. The aim is to find out the most effective teaching methods for accounting classes. The optimal method of teaching is suggested based on the teachers' survey results. This bachelor thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The first part describes the theoretical background of the educational process. The focus is on achieving efficiency in a didactic process by using correct teaching methods suitable for accounting lectures. The questionnaire topics are defined in the practical part. Mixed survey research is conducted with emphasis on quantitative part of survey. The survey respondents were accounting teachers and students of business academies in the Czech Republic. At the end the survey results are evaluated and conclusions and recommendations are summarized. The main problems are insufficient study hours and big number of students per accounting class. ;
This thesis deals with teaching accounting at secondary schools ;
application of didactic principles ;
didactic interaction teacher - pupils ;
didactic system ;
didactic techniques ;
didactics of accounting ;
organizational forms ;
teaching aids ;
teaching methods
Citace: PINCOVÁ, Marie. Výuka účetnictví na středních školách. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(
web )
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU.
Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/46815
Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-316045
Záznam je zařazen do těchto sbírek: Školství > Veřejné vysoké školy > Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce