Název:
Příprava budoucích středoškolských učitelů v oblasti globálního rozvojového vzdělávání
Překlad názvu:
Secondary Teacher Preparation In the Field of Global Development Education
Autoři:
Kozlíková, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce byla prezentace dosavadních poznatků z oblasti globálního rozvojového vzdělávání, kdy v teoretické části jsem charakterizovala globální rozvojové vzdělávání v rovině definice, cílů, principů a témat. Představili jsme si Národní strategii globálního rozvojového vzdělávání pro roky 2011 - 2015 a nevládní neziskové organizace. Vysvětlili jsme si globální rozvojové vzdělání ve vztahu k rámcovým vzdělávacím programům pro gymnaziální a odborné vzdělání a jeho povinných součástí. Na praktických ukázkách jsme si ukázali kulturně - standardní a transkulturní přístup. Praktická část nám umožnila nahlédnout do dramaturgie semináře pro budoucí středoškolské učitele, který byl z části realizován na Husitské teologické fakultě University Karlovy pro budoucí učitele předmětů náboženství, etiky a filozofie pro střední školy.The objective of this work was presentation of existing findings of global development education. In the theory part I described global development education in the definition of principles, themes and tasks. We introduced the National strategy of global development education for years 2011 - 2015 and non goverment organizations. We explained yourself global development education in relation to general educational programs for a gymnasial and secondary vocational education and its compulsory components. We show ourself cultural- standard and transcultural approach on a practical examples. The Hussite theological faculty of Charles University realized in part a seminar for future high school teachers of philosophy, ethics and religion. We had a opportunity to get acquainted with a dramaturgy of this seminar in our practical segment.