Název:
Integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků se zaměřením na jazyk německý
Překlad názvu:
Integration of Environmental Topic in Foreign Language Teaching with Special Focus on German Language
Autoři:
Vávra, Zdeněk ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Žofková, Hana (oponent) ; Ondráková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] *** Integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků se zaměřením na jazyk německý *** Abstrakt NÁZEV: Integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků se zaměřením na jazyk německý AUTOR: Zdeněk Vávra KATEDRA: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky ŠKOLITEL: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem disertační práce jsou teoretická východiska integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků a nástroje pro uplatnění těchto východisek ve školní praxi (didaktické prostředky, metodické postupy, psychologické aspekty). Cílem disertace je přispět k řešení integrace environmentálních témat do výuky cizích jazyků. První dvě části čerpají kompilačním způsobem z dostupné sekundární literatury, učebnicových souborů, didaktizovaných i autentických materiálů, materiálů vytvořených autorem disertační práce či dalších pomůcek (zpěvníky, společenské hry, skládanky, obrazové zdroje, předmětné pomůcky). Aplikovaná třetí část se zabývá postoji vybraných subjektů k integraci environmentálních témat do výuky cizích jazyků, analýzou environmentálních témat ve vybraných učebnicích německého jazyka a posouzením účinnosti metodických postupů ve výuce cizích jazyků. Jsou využity metoda dotazníku, explorativní metoda, analýza pedagogických dokumentů, verbálně projektivní...TITLE: Integration of Environmental Topic in Foreign Language Teaching with Special Focus on German Language AUTHOR: Zdeněk Vávra DEPARTMENT: Charles University in Prague, Faculty of Education, German Studies Department SUPERVISOR: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. ABSTRACT: The PhD thesis deals with theoretical premises of environmental topic integration in foreign language teaching and relevant tools necessary for the implementation of these premises in teaching practice (teaching aids, teaching methods, psychological aspects). The objective of the thesis is to contribute to further integration of environmental topic in foreign language teaching. Part I and II draw upon available secondary literature, textbook materials, teaching and authentic materials (including those written by the author of the thesis), and other teaching aids (songbooks, parlour games, jigsaw puzzles, pictorial materials, and other objects). Part III (applied research) is concerned with attitudes of selected stakeholder groups towards integration of environmental topic in foreign language teaching, analysis of environmental topic in selected German textbooks, and efficiency assessment of the methodology in relation to foreign language teaching. The methodology of the research is based on questionnaires, exploration methods,...