Název:
Úroveň pohybových schopností a dovedností ve vztahu k pohybovým aktivitám v životě předškolních dětí
Překlad názvu:
Level of movement skills and dexterity in relation to movement activities of pre-school children in their ordinary lives
Autoři:
Kubátová, Šárka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] a klíčová slova Úroveň pohybových schopností a dovedností ve vztahu k pohybovým aktivitám v životě předškolních dětí. Diplomová práce řeší problematiku pohybové aktivity dětí předškolního věku. Pohybová aktivita je nedílnou součástí života a zdraví každého člověka, obzvláště pak dětí. Měla by být nedílnou součástí jakékoli činnosti, ať už se jedná o sport, hru, relaxaci, či jen chůzi do školy. Měla by být součástí režimu dne dítěte předškolního věku. V pohybové aktivitě, se výrazně odráží úroveň pohybových schopností a dovedností, které u dnešních dětí výrazně zaostávají. Proto je nutné je rozvíjet a zdokonalovat. Práce se zaměřuje na to, jak velký vliv má množství řízených pohybových činností na výsledky v základních schopnostech a dovednostech u dětí předškolního věku. V teoretické části je zpracována obecná rovina tématu (pohybová aktivita, dovednosti, schopnosti, pohyb,…) a jednotlivé významy. Praktická část se zabývá samotným testování dětí a dotazováním rodičů. Výsledky přinášejí informaci o vztahu mezi rozsahem řízených aktivit dětí a výkonností v základních motorických testech. Základem je vytvoření přehledu o úrovni pohybových schopností a dovedností pomocí testování u jednotlivých věkových skupin dětí předškolního věku. Předškolní věk Pohybové schopnosti Pohybová aktivita Úroveň Motorické...and keywords The level of movement skills and dexterity in relation to movement activities of pre- school children in their ordinary lives. The diploma thesis deals with the issue of movement activity of pre-school children. Movement activities are vital part of healthy life, especially for children. It should be an essential part of every activity, no matter if it is sport, game, relaxation or just a walk to school. It should be a common part of every pre-school child daily programme. The activities reflect the level of movement skills and dexterity, which get behind so much these days. That is why it is necessary to evolve and improve them. The thesis is focused on influence of controlled movement activities to results of elementary skills and potential of pre-school children. The theoretical part describes it in general (movement activity, skills, dexterity, movement,...) and individual meanings. The practical part deals with testing of children and questioning of their parents. The results bring information on relation between of amount of controlled activities of children and their performance in basic kinetic tests. The fundamental is to create an overview of level of movement skills and dexterity using testing of particular age groups of pre-school children Preschool age Movement skills...
Klíčová slova:
pohybová aktivita v životě dítěte; pohybové dovednosti; Pohybové schopnosti; úroveň motoriky; level of the motor development; Movement abilities; movement activity in child's life style; movement skills