Název:
Hodnocení efektivity vynaložených prostředků na reklamu během sportovních přenosů
Překlad názvu:
Evaluation of the effectiveness of advertising expenses during sport broadcasts
Autoři:
Kozlová, Natálie ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Hodnocení efektivity vynaložených prostředků na reklamu během sportovních přenosů Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je porovnat prostředky vynaložené na reklamu do sportovních přenosů vysílaných ČT sport s jejich sledovaností. K porovnání poslouží koeficient, který vznikne na základě podílu konkrétní sledovanosti sportovního přenosu a k tomu příslušné ceny za reklamu pomocí metody Cost per Thousand. Metody: Analýza sekundárních dat České televize a internetového portálu Mediaguru. Především užití získaných interních sekundárních dat k vyhodnocení efektivity vložených prostředků do televizní reklamy v rámci zvolených sportovních událostí. Těmi jsou tři zvolené akce - Mistrovství světa ve fotbale 2014, Mistrovství světa v alpském lyžování 2015 a Tipsport extraliga 2013/2014. Efektivita je vyhodnocena na základě stěžejní metody pro tuto práci, kterou je metoda Cost per Thousand. Výsledky: Porovnání vynaložených finančních prostředků na oslovení tisíce diváků pro danou sportovní událost a určení nejefektivnější události, konkrétně její části. Z hlediska investovaných prostředků vyšlo nejlépe MS v alpském lyžování, konkrétně pak mužská superkombinace, naopak nejhůře dopadla základní část Tipsport extraligy. Klíčová slova: reklama, sportovní přenos, alpské lyžování, televizní sledovanost,...Title: Evaluation of the effectiveness of advertising expenses during sport broadcasts Objectives: The main goal of this work is to compare the amount of money invested into the commercial advertisement during sport broadcasts at the ČT sport channel with viewer ratings. The used metric is a coefficient computed as a ratio between the viewer rating of the particular broadcast and the corresponding advertisement cost, normalized using Cost per Thousand method. Methods: Analysis of the secondary data provided by Czech Television and internet portal Mediaguru. Emphasis on utilization of internal secondary data for the evaluation of the efficiency of advertising investments into the specific sport broadcasts. Three chosen broadcasts are FIFA Worl Cup 2014, FIS Alpine World Ski Championships 2015, and The Czech Extraliga 2013/2014. The effectivness is evaluated by method Cost per Thousand. Results: The comparison of financial investments efficiency with respect to attracting a thousand spectators for the specific sport event and pinpointing the most efficient event and more specifically the most efficient part of the event. The best invested funds were in FIS Alpine World Ski Championships and focusing on a specific part of all broadcasts then it was men's supr combined. The other way around the worst...
Klíčová slova:
alpské lyžování; cena reklamy; fotbal; hokej; reklama; sportovní přenos; televizní sledovanost; utkání; advertisement price; advetisement; downhill skiing; football; hockey; match; rating; sport broadcast