Název:
Pěvecké soutěže SuperStar a X Factor v českém tisku - Blesk, Mladá fronta DNES
Překlad názvu:
Singing competitions SuperStar and XFactor in czech press-Blesk, Mladá fronta DNES
Autoři:
Charvátová, Terezie ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V diplomové práci se autorka věnuje popisu masové, později nazývané populární, kultury, a jejím produktům, dvěma vybraným, původně britským, talentovým pěveckým reality show, Česko hledá SuperStar (a Česko Slovenská SuperStar) a X Factor. Jejich soutěžící jsou následně předmětem kvalitativního výzkumu v článcích vybraných periodik. Cílem výzkumu je zjistit pomocí kvalitativní obsahové analýzy, jak zvolená periodika, Mladá fronta DNES a bulvární deník Blesk, svými publikovanými texty konstruují podobu soutěžících zvolených show. Pro kvalitativní výzkum bylo zvoleno časové období, kdy soutěže probíhaly: únor - červen 2004; únor - červen 2008 a září - prosinec 2009.In this thesis, the author focus on the description of mass, later called popular culture, and its products, the two selected, originally British, talent singing reality show, "Česko hledá SuperStar" (and "Česko Slovenská SuperStar") and X Factor. Their competitors are the subject for qualitative research of articles in periodical press. The aim of the research is using qualitative content analysis to analyse "Mladá fronta DNES" and "Blesk", and how published texts construct contestants of selected shows. For research was selected period of time when the competition was broadcasted, February - June 2004; February - June 2008 and September - December 2009.
Klíčová slova:
Blesk; celebrita; hvězda; hvězdnost; kvalitativní výzkum; Mladá fronta DNES; Pěvecké soutěže; Blesk; celebrity; Mladá fronta DNES; qualitative research; Singing competition; star; stardom