Název:
Multi-agentní model trhu softwaru
Překlad názvu:
Agent-Based Model of the Software Market
Autoři:
Bureš, Michal ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Klinger, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] In this thesis we apply agent-based modelling methodology on the software market. We derive and implement an original model of the market as the research in this field seems negligible. The work focuses mainly on the derivation of the model and explanation of the methodology. Specific features of the software market are discussed and presented as assumptions of the model. Based on these principles we construct a model of the software market with complex customer behaviour. In the end we test our model in an application we developed solely for this purpose. Responses of the model to dynamic modifications of individual parameters are tested using the application. A simple case scenario in which we apply the model on the dynamic market of game engines is presented. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Tato bakalářská práce je aplikací agentního modelování na trh softwarových produktů. Naším cílem je odvodit a implementovat nový model softwarového trhu, jelikož výzkum v této oblasti je zanedbatelný. Text práce se zabývá především odvozením modelu a popisem metodologie. Také jsou diskutovány specifické rysy trhu softwarových produktů, které jsou použity jako předpoklady modelu. Na jejich základu navrhneme model softwarového trhu s komplexním chováním zákazníků. Model je testován pomocí aplikace implementované za tímto účelem. Pomocí této aplikace jsou testovány reakce modelu na dynamické změny parametrů. Součástí práce je také scénář, kde aplikujeme náš model na trh herních enginů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
cenové strategie; freemium model; maximalizace zisku; multi-agentní model; software; agent-based model; freemium model; pricing strategies; profit maximisation; software