Název:
Marketingová komunikace v počátcích Akademie věd
Překlad názvu:
Marketing communication in the beginning Academy of Sciences
Autoři:
Homolková, Lenka ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zaměřuje na vznik České akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění z pohledu budování její značky. Cílem této práce je popsat a zanalyzovat jednotlivé prvky, které tvořily značku zkoumané instituce v období mezi roky 1890-1908, tj. v době předsednictví prvního prezidenta Josefa Hlávky. Tohoto cíle je dosaženo za pomoci vymezení teoretických východisek brandingu v prostředí institucí a přiblížení historického kontextu přelomu 19. a 20. století. V rámci tohoto kontextu se práce zaměřuje především na život Josefa Hlávky, jeho mecenášskou činnost a politiku, tvorbu institucionální základny české vědy, na jejímž základu mohla České akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění vzniknout, a na soudobou marketingovou komunikaci v daném období. Z důvodu nedostatečné teoretické základny institucionálního brandingu byl pro analýzu značky České akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění využit model politického brandingu Paula Fawcetta a Davida Marshe, který je vhodný také pro branding institucionální. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The work focuses on the origin of the Czech Academy of Emperor Franz Joseph for Science, Literature and Art from the perspective of brand building. The aim of this study is to describe and analyze the factors that created the brand of examined institution in the period between 1890-1908, i.e. during the chairmanship of the first president Josef Hlávka. This objective is achieved through theoretic resources of the branding environment in the institutional field and through approach of the historical context of the 19th and 20th centuries` breakthrough. Within this context, the work focuses on the life of Josef Hlávka, his philanthropic activities and policies, the creation of the institutional foundation of Czech science on which basis could the Czech Academy of Emperor Franz Joseph for Science, Literature and Art arise, and contemporary marketing communications in a given period . Due to the lack of a theoretical base of institutional branding to analyze the brand of the Czech Academy of Emperor Franz Josef for Science, Literature and Art a model of political branding of Paul Fawcett and David Marsh, which is also suitable for institutional branding, was used. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
institucionální branding; Institucionální komunikace; Josef Hlávka; slovesnost a umění; ČAVU; Česká akademie císaře Františka Josefa pro vědy; Česká akademie věd a umění; institutional branding; Institutional communication; Josef Hlávka; Literature and Art; the Czech Academy for Science and Art; the Czech Academy of Emperor Franz Joseph for Science; ČAVU