Název:
Marketingová komunikace Mladé fronty DNES v letech 2010 až 2015
Překlad názvu:
Marketing communication of MF DNES from 2010 to 2015
Autoři:
Coufalová, Dominika ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá analýzou marketingové komunikace deníku Mladá fronta DNES. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy marketingu a marketingové komunikace, které jsou doplněny o specifika v mediálním prostředí, konkrétněji v oblasti tištěných médií. Dále je zde shrnuta historie tisku 20. století na území České republiky s důrazem na okolnosti vzniku sledovaného deníku. Práce se také zabývá aktuálním stavem českého mediálního trhu, představuje jeho momentální subjekty a stručně zmiňuje vývoj nákladů a čtenosti denního tisku. Další kapitola popisuje vývoj deníku po stránce historické a technické a přibližuje denní samostatné přílohy, které spolu s deníkem vychází. V praktické části následuje pohled na deník a stručné představení toho, jak funguje marketingové oddělení a jaká je strategie a marketingový mix deníku. Největší pozornost je ale věnována rozebírání jednotlivých oblastí komunikačního mixu, které byly vymezeny a specifikovány teoretickou částí. V praktické části jsou poté představeny a analyzovány konkrétní největší aktivity, které deník ve sledovaném období využíval. Poslední kapitola práce tyto aktivity hodnotí a vyvozuje z nich závěry v rámci úspěšnosti. Také propojuje celkové fungování deníku a aktivity, které byly voleny na jeho...The bachelor thesis deals with analysis of marketing communication of daily newspaper Mladá fronta DNES. It is divided into two parts: the theoretical and the practical. The theoretical part defines basic concepts of marketing and marketing communication which are completed by specifics in media environment, specifically in the print media. Furthermore, there is summarized the print history of the 20th century in the area of the Czech Republic with emphasis on circumstances of the origin of the focused newspaper as well. The thesis also deals with the current condition of the Czech media market, it presents its current subjects and briefly mentions the development of the print run and readership of national newspapers. Another chapter describes the evolution of the newspaper from the historical and the technical point of view and supplements that comes along with the newspaper. The practical part gives a brief description of how the marketing department works, what is the strategy and newspapers' marketing mix. Much of attention is devoted to analysis of the individual areas of newspapers' communication mix, which were defined in theoretical part. The specific activities that were used by the daily in the watched period are also presented and analysed in the practical part. The last chapter...
Klíčová slova:
komunikační mix; MAFRA; marketing; marketingová komunikace; mediální trh; Mladá fronta DNES; média; noviny; vydavatelství; communication mix; MAFRA; marketing; marketing communication; media; media market; Mladá fronta DNES; newspapers; publishing house