Název:
Rozvoj komunikačních schopností u dítěte s vývojovou dysfázií, využití systémů AAK
Překlad názvu:
Development of child communication skills with developmental dysphasia, utilization of alternative and augmentative communication
Autoři:
Morávek Svobodová, Aneta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce zkoumá rozvoj komunikačních schopností u dítěte s vývojovou dysfázií, s využitím systému augmentativní a alternativní komunikace. Práce je tvořena teoretickou částí a praktickou částí. Výzkum se zaměřuje na vliv prvků augmentativní komunikace při intervenci dítěte s vývojovou dysfázií v předškolním zařízení. Výzkumná část je tvořena empirickým výzkumem na základě případové studie chlapce s vývojovou dysfázií, kazuistiky popisující průběh speciálněpedagogické intervence v předškolním zařízení, výzkumná část je zakončena závěry z vyšetření a doporučením pro praxi. Cílem práce je ukázat pozitivní ovlivnění průběhu vzdělávání dítěte s vývojovou dysfázií za podpory strukturovaného učení a znatelné pokroky v komunikačním rozvoji dítěte s oporou vlastního grafického projevu.This thesis examines the development of communication skills of children with developmental dysphasia, with the use of augmentative and alternative communication. The work is made up of theoretical and practical part. The research focuses on the influence of elements augmentative communication intervention in children with developmental dysphasia in preschool facilities. The research part is formed by empirical research based on a case study of a boy with developmental dysphasia, case reports describing the progress of special education intervention in preschool institutions, research part is completed by the conclusions of the investigation and recommendations for practice. The aim is to show the positive influence the course of education of children with developmental dysphasia support structured learning and noticeable advances in communication development of children with the support of the graphic expression.
Klíčová slova:
alternativní a augmentativní komunikace; dětská kresba; nerovnoměrný vývoj centrální nervové soustavy; strukturované učení; Vývojová dysfázie; a child's drawing; augmentative and alternative communication; Developmental dysphasia; structured learning; uneven development of the central nervous system