Název:
Školní žákovská šikana a problém mlčící většiny
Překlad názvu:
School student bullying and the problem of the silent majority
Autoři:
KADLECOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vysvětlením pojmů šikana, šikana a násilí ve společnosti, šikana ve školní třídě na druhém stupni ZŠ, dále se zabývá účastníky školní šikany a především mlčící většinou. Nakonec se zaměřuje na malou sociální skupinu a skupinovou dynamiku, charakteristiku žáka druhého stupně se zaměřením na morální a emoční vývoj. Cílem bakalářské práce je pomocí rozhovorů diferencovaně popsat současné postoje účastníků šikany v minulosti. Vzhledem k cíli je využit kvalitativní výzkum za pomocí metody kódování. The bachelor thesis deals with the explanation of the terms bullying, bullying and violence in society, bullying in the school class at the second level of elementary school, as well as the participants of school bullying and above all the silent majority. Finally, it focuses on a small social group and group dynamics, the characteristics of a second-degree student with a focus on moral and emotional development. The aim of the bachelor thesis is to describe the current attitudes of bullying participants in the past by means of interviews. The qualitative research using the coding method is used.
Klíčová slova:
emoční vývoj; malá sociální skupina; mlčící většina; morální vývoj; patologie skupiny; skupinová dynamika; vrstevnické skupiny; účastníci školní šikany; šikana; šikana ve společnosti; šikana ve školní třídě; bullying; bullying in society; bullying in the classroom; emotional development; group dynamics; group pathology; moral development; peer group; school bullying; silent majority; small social group Citace: KADLECOVÁ, Veronika. Školní žákovská šikana a problém mlčící většiny. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/48323