Název:
Tvorba Josteina Gaardera a její využití v pedagogice volného času
Překlad názvu:
Creation of Jostein Gaarder and it's use in PFT
Autoři:
STEIGEROVÁ, Michaela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá literární tvorbou pro děti a mládež norského spisovatele Josteina Gaardera a jejím využitím v pedagogice volného času jako prostředku intencionální etické, osobnostní a sociální výchovy. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá představením života a tvorby současného norského autora a analýzou klíčových témat vybraných děl pro děti a mládež. Praktická část zahrnuje práci se zvolenými ukázkami, na které jsou aplikovány vhodné metody a aktivity s ohledem na zkoumanou problematiku. Diplomantka využívá aktivizační metody pro rozvoj kritického myšlení vedoucí nejen k rozvoji čtenářské gramotnosti, ale především k rozvoji tzv. funkční gramotnosti. Sada materiálů je ověřena v praxi; práce zahrnuje také reflexi a (auto)evaluaci.This diploma thesis deals with literary work for children and youth of Norwegian writer Jostein Gaarder and its use in leisure time education as a means of intentional ethical, personality and social education. The thesis contains a theoretical and practical part. The theoretical part deals with the introduction of the life and creation of contemporary Norwegian author and the analysis of key themes of selected works for children and youth. The practical part includes work with selected examples, on which suitable methods and activities are applied with respect to the studied subject. The diplomat uses activation methods for the development of critical thinking leading not only to the development of reading literacy, but also to the development of so-called functional literacy. The set of materials is verified in practice; work also includes reflection and (auto) evaluation.
Klíčová slova:
etická tematika v literatuře; filosofie v literatuře; Jostein Gaarder; literatura v pedagogice volného času; morální tematika v literatuře; norská literatura; pracovní listy ke tvorbě Josteina Gaardera; sociálně osobnostní tematika v literatuře; ethical themes in literature; Jostein Gaarder; literature in leisure time pedagogy; moral themes in literature; Norwegian literature; philosophy in literature; socially personality topics in literature; worksheets for Jostein Gaarder's creation Citace: STEIGEROVÁ, Michaela. Tvorba Josteina Gaardera a její využití v pedagogice volného času. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/49118