Název:
Vnímání času dětmi předškolního a mladšího školního věku
Překlad názvu:
Perception of Time in Pre-school and Primary School Children
Autoři:
Krulišová, Julie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V teoretické části této práce shrnuji s využitím odborné literatury některá východiska a poznatky k tématu času, časové perspektivy, vnímání času, zvláště pak u dětí předškolního a mladšího školního věku, charakteristiky těchto období i charakteristiky chápání času u těchto dětí, a věnuji se krátce i tomu, jak dospělí učí děti hodiny a čas. V empirické části se pak věnuji svému kvalitativnímu výzkumu, rozhovorům s dětmi ve věku od tří do deseti let. Mým cílem bylo přiblížit se a více pochopit, jak v praxi takto staré děti chápou čas a různé časové pojmy a jak se v nich orientují, jak umí čas odhadovat a jaké je jejich pojetí mládí a stáří, a to jak obecné, tak i u jejich blízkých osob.In the theoretical part of this work I summarize with the theoretical background and findings on the topic of time, time perspective, perception of time, especially in pre-school children and primary school children, characteristics of these periods and characteristics of understanding of time in this age, and I discuss briefly how adults teach children hours and time. In the empirical part, I focus on my qualitative research - interviews with children aged three to ten. My aim was to get closer and understand how these children view time and different time concepts, how they can reckon time and what is their concept of youth and old age, both in general and with their loved ones.
Klíčová slova:
mladší školní věk; předškolní věk; Vnímání času; vývoj dítěte; Child's Development; Perception of Time; Pre-school Age; Primary School Children