Název:
Inkluzivní vzdělávání žáků s kochleárními implantáty
Překlad názvu:
Inclusive education of children with cochlear implants
Autoři:
Svobodová, Bára ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků s kochleárními implantáty tická část práce je věnována uvedení do problematiky sluchových vad a jejich diagnostiky. informace o problematice kochleárního implantátu storii jeho vývoje abývá společností produkujících kochleární implantáty a implantací jejich produktů v konkrétních nemocnicích v ČR. Poslední teoretická kapitola je zaměřena na vzdělávání žáků s CI, podpůrná opatření a obsahuje vybrané studie zabývající se názory učitelů na inkluzi těchto žáků. Praktická část práce smíšeného výzkumu pomocí dotazníkové šetření navrženého podle jedné ze studií (Dulčić a Bakota, 2009) zmíněných v teoretické části. Kromě kvantitativní části byl výzkum obohacen i o otevřené a polouzavřené otázky k získaní kvalitativních dat. Základem výzkumu učitelé vítají inkluzi žáků s Dalšími cíl výzkumu nformovanost učitelů o kochleárním implantátu, odhalit pohled dotazovaných pedagogů na inkluzi žáků s škol a prozkoumat zkušenosti dotazovaných pedagogů s těmito žáky. Z výzkumu vyplynulo, že učitelé vítají inkluzi žáků s a ž dotazovaných učitelů dostatečná přesto, že většina žádné školení o vzdělávání žáků s kochleárními implantáty Výzkum indikuje potřebu rozšíření možností dalšího vzdělávání v tétoThis work concerns the inclusive education of children with cochlear implants (CI). The theoretical part is devoted to the introduction to the issue of hearing impairments and their diagnostics. It provides informations on the issue of the cochlear implant and its history. It describes companies producing cochlear implants and implantation of their products in specific hospitals in the Czech Republic. The last theoretical chapter focuses on the education of children with CI, supporting measures and it contains selected studies about teachers' opinions on the inclusion of these children. The practical part of the work was carried out in the form of an online questionnaire survey inspired by one of the studies (Dulčić a Bakota, 2009) mentioned in the theoretical part. The research was enriched by open and semi-closed questions to obtain qualitative data, in addition to the quantitative part. The basis of the research was to find: whether teachers welcome the inclusion of children with CI. Further aims of the research were to find: how teachers are informed about the cochlear implant, what are the opinions of interviewed teachers on the inclusion of children with CI into their schools and how interviewed teachers are experienced with these children. Research has shown that the vast majority of teachers fully...
Klíčová slova:
Inkluzivní vzdělávání; kochleární implantát; učitel; výzkum; škola; žák; children; cochlear implant; Inclusive education; research; school; teacher