Název:
Přímé volby prezidenta ČR v Katolickém týdeníku
Překlad názvu:
Direct Elections of the Czech President in the Magazine Katolický týdeník
Autoři:
Švehlová, Kateřina ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou českých katolických médií, mezi nimiž zcela výsadní pozici zaujímá tištěné periodikum Katolický týdeník. Záměrem této bakalářské práce je zmapovat, jak Katolický týdeník přistoupil k tématu dosavadních dvou přímých voleb prezidenta České republiky. Tyto události lze považovat nejen za celospolečensky významné a mediálně velmi sledované, ale jejich výsledek je vzhledem ke kompetencím a zejména symbolice prezidentského úřadu též relevantní pro postavení katolické církve v české společnosti. Teoretický úvod na základě reflexe situace katolické církve v České republice a jejího vztahu k médiím a státu nastiňuje pozici, ve které se nacházela katolická média v období dosud konaných přímých voleb prezidenta ČR. Další kapitoly představují nejdůležitější česká katolická média, prezentují Katolický týdeník jako periodikum klíčové pro analytickou část a přináší stručný přehled informací o průběhu dvou dosavadních přímých voleb prezidenta ČR. Analytická část následně odpovídá na hlavní výzkumné otázky - jaké místo zaujímaly dosavadní přímé volby prezidenta ČR v roce 2013 a 2018 v agendě Katolického týdeníku a jaký postoj k tomuto tématu periodikum zaujalo.The presented bachelor's thesis deals with the issue of the Czech Catholic media. The printed periodical Katolický týdeník occupies a completely privileged position among them. The aim of this bachelor's thesis is to map how Katolický týdeník approached the topic of two direct presidential elections in the Czech Republic. These events can be considered not only as socially significant and highly monitored in the media, but their result is also relevant for the position of the Catholic Church in the Czech society due to the competencies and especially the symbolism of the presidency. The theoretical introduction outlines the position of the Catholic media in the period of presidential elections in the Czech Republic based on the reflection of the situation of the Catholic Church in the Czech Republic and its relationship to the media and the state. Other chapters present the most important Czech Catholic media, introduce Katolický týdeník as a key periodical for the analytical part and provide a brief overview of the course of the two direct presidential elections in the Czech Republic. The analytical part answers the main research questions - what was the place of the direct presidential elections in the Czech Republic in 2013 and 2018 in the agenda of Katolický týdeník and how the periodical...
Klíčová slova:
církev; katolická média; Katolický týdeník; obsahová analýza; prezident ČR; přímé volby; Catholic media; church; content analysis; Czech President; direct elections; Katolický týdeník