Název:
Diagnostika a rozvoj dětského porozumění tržnímu mechanismu u žáků 1. stupně ZŠ
Překlad názvu:
Diagnostics and development of children's understanding of market mechanism on primary school
Autoři:
Šimíková, Alexandra ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je sledování konceptuální změny u žáků 1. stupně základní školy v porozumění tržnímu mechanismu. Na základě práce s modelovými situacemi bude provedena diagnostika žákovských porozumění, na kterou naváže didaktický postup vedoucí ke změně chybných a neúplných představ o fungování trhu. Na základě ověřování didaktického postupu budou prezentována doporučení pro výuku tématu na 1. stupni. KÍČOVÁ SLOVA teorie konceptuální změny, doménově obecná teorie učení, doménově specifická teorie učení, konstruktivismus, kvalitativní pedagogický výzkumThe aim of the diploma thesis is to observe the conceptual change in primary school students within the understanding of the market mechanism. On the basis of model situations, a diagnosis of children's understanding will be carried out, on which the didactic procedure will be made leading to the change of erroneous and incomplete ideas about the functioning of the market. On the basis of verifying the didactic procedure, recommendations will be presented for teaching the subject on primary school. KEY WORDS Conceptual change approach, domain-general theory, domain-specific theory, constructivism, qualitative pedagogical research
Klíčová slova:
doménově obecná teorie učení; doménově specifická teorie učení; konstruktivismus; kvalitativní pedagogický výzkum; teorie konceptuální změny; conceptual change approach; constructivism; domain-general theory; domain-specific theory; qualitative pedagogical research