Název:
Analýza mediálního obrazu války na Ukrajině ve vybraných médiích
Překlad názvu:
Analysis of the media image of the war in Ukraine in selected media
Autoři:
Naimushinova, Anastasiia ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje mediálním obrazům vybraných událostí ukrajinské války a jejich porovnání ve vybraných ukrajinských, ruských a českých médiích. Cílem diplomové práce je identifikovat, popsat a srovnat mediální obrazy klíčových událostí ukrajinské války ve vybraných zpravodajských portálech s různou politickou orientací. Dá se předpokládat, že v rámci diskurzu ukrajinských a českých médií mohou existovat názorové alternativy oficiální ruské pozice. První část práce se zabývá teoretickými koncepty, které jsou spojované s propagandou a státem vedenou komunikací, a vymezuje rozdíly mezi nimi. Dále je představen design výzkumu. V analytické části jsou představeny výsledky a zjištění obsahové analýzy mediálních sdělení, která byla publikována ve vybraných médiích v období 20. 2. 2014 - 31. 12. 2014. V závěru jsou shrnuta hlavní zjištění výzkumu a jeho přínosy na poli výzkumu propagandy.The diploma thesis deals with medial images of selected events of the Ukraine War and their comparison in selected Ukrainian, Russian and Czech media. The aim of the diploma thesis is to identify, describe and compare medial images of key events of the Ukraine War in selected intelligence portals with various political orientation. The assumption is that there probably exist alternatives in opinion of the official Russian position in the frame of the Ukrainian and Czech media discourse. The first part of the thesis deals with theoretical concepts that are connected with propaganda and state-organised communication, and specifies the differences among them. Furthermore, a design of the research is introduced. The analytical part provides results and the content analysis detections in medial statements that were published in selected media between 20th February 2014 and 31st December 2014. The conclusion summarises the main detections of the research and their assets in the field of a propaganda survey.
Klíčová slova:
mediální obraz; média; obsahová analýza; propaganda; teorie propagandy; Válka na Ukrajině; content analysis; media; medial image; propaganda; theory of propaganda; Ukrainian war