Název:
Následné vzdělávání a péče o lidi s nízkofunkčním autismem
Překlad názvu:
Follow-up education and care for people with low function autism
Autoři:
Sedláčková, Dorota ; Ulrichová, Monika (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Následné vzdělávání a péče o lidi s nízkofunkčním autismem se zabývá problematikou poruch autistického spektra a možnostmi umístění či uplatnění konkrétních lidí s touto diagnózou po ukončení povinné školní docházky. Práci tvoří dvě hlavní části. Jedná se o část teoretickou, která pomocí odborné literatury vysvětluje základní pojmy z oblasti poruch autistického spektra. Dále se věnuje historickému přehledu, možným příčinám vzniku PAS, diagnostickým kritériím a klasifikaci. Zabývá se také systémem školství v České republice a možnostmi osob s PAS v oblasti vzdělávání. V neposlední řadě rozebírá druhy následné péče a možnosti osob s poruchou autistického spektra v oblasti bydlení či pracovního uplatnění. Druhou částí bakalářské práce je část praktická, která se pomocí případových studií snaží názorně demonstrovat a porovnat možnosti jednotlivých lidí s diagnózou autismu po ukončení povinné školní docházky a poukazuje na nevyrovnané podmínky jedné diagnózy, ale rozdílných schopností.The bachelor's thesis entitled Follow-up education and care for people with low-function autism deals with the issue of autism spectrum disorders and the possibilities of placement or employment of specific people with this diagnosis after completing compulsory schooling. The work consists of two main parts. This is a theoretical part, which explains the basic concepts of autism spectrum disorders using the literature. It also deals with a historical overview, possible causes of PAS, diagnostic criteria and classification. It also deals with the education system in the Czech Republic and the possibilities of people with ASD in the field of education. Last but not least, it discusses the types of aftercare and the possibilities of people with autism spectrum disorders in the field of housing or employment. The second part of the bachelor's thesis is the practical part, which uses case studies to demonstrate and compare the possibilities of individual people with a diagnosis of autism after compulsory schooling and points to unbalanced conditions of one diagnosis, but different abilities.
Klíčová slova:
autistická triáda; instituce; klasifikace; následné možnosti; pervazivní vývojové poruchy; Poruchy autistického spektra; péče; vzdělání; školství; Autism spectrum disorders; autistic triad; care; classification; education; following possibilities; institutions; pervasive developmental disorders